Tack!

Tack för all respons och alla inlägg i förra inlägget!
Vad glad jag blir! Känns jättekul!
 
Heidi: Tack du är finast! I love you min fina syster!
 
Karin: Word är så himla bra! Tack för tipset. Som jag skrivit innan så är min pyttelilla laptop så liten så jag trycker ofta fel på tangenterna. Brukar använda det när jag gör längre inlägg men nu var det inte meningen att det här inlägget skulle bli så långt. Min dator börjar också bli såååå jäkla seg och orkar inte riktigt med den nya mer avanserade Blogg.se utan hänger sej och det dröjer jättelänge innan den lyssnar på kommandon. Asjobbigt! :(
 
Angélica: Nej jag missuppfattade inte. Har bara en helt annan åsikt. Jag tycker inte att det gör nått att skilsmässovågen har ökat markant. Vi matas med media och åsikter från andra runt omkring oss att det är dåligt med skilsmässa men jag tycker inte det. Jag tycker att man ska gå om man vill och det behöver inte vara hemskt och dramatiskt.
Min mamma och pappa skilde sej när jag var åtta. När mamma berättade för mej att dom skulle skiljas så blev jag så himla lättat. ÄNTLIGEN! kände jag bara och efter skilsmässan var både mamma och pappa lugnare och snällare, trevligare att ha och göra med och istället för att bråka med varandra och inte orka med mej pga sina beskvikelser över varandra så kunde dom nu ägna mer tid till mej - båda två.
 
Jag tror inte heller folk är dumma i huvvet. Om man verkligen har det bra i sitt förhållande och man känner att man blir respekterad, älskad, att man har kul och trivs ihop så tror jag att man kämpar för att komma tillbaka till det också när man får svackor. Jag tror att när man har svackor och dåliga perioder så känner man i ett bra förhållande att man ändå når fram, att båda försöker och att det finns kommunikation som klickar. Jag tror att dom som skiljer sej har försökt många gånger men väljer snart att inte ödsla bort tid om man inte får respons. Sunt. Gå vidare! LEV.
 
Pia: Tack för ditt inlägg! Hoppas du får det roligt på Seminariet! Kram till dej.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh,jag menade inte Word som i skrivprogrammet, utan WORD! som i: Väl rutet!

Svar: Jaha! :D Hahah! Vad roligt... Tack så mycket! Men jag borde använda Words också! ;)
kattitingeling

2012-08-28 @ 23:37:07
Postat av: Angélica

Då skiljer sig även våra åsikter åt. För min erfarenhet säger mig att långt ifrån alla som skiljer sig har haft tålamodet att försöka, och framför allt vänta på bättre tider.
Jaget tillåts att ta stor plats och idag matas vi med att vi måste och att vi har rätt att vara lyckliga, alltid. Väldigt många av de jag refererar till har i efterhand sagt att de ångrar sig och att om de nog hade ansträngt sig mer så hade det gått att lösa. Några har också hittat tillbaka till varandra. Andra har hittat nya partners och tänker tillbaka på tiden som var med den föredetta och undrar hur de kunde vara så naiva att tro att gräset var grönare på andra sidan.
Men mår man dåligt i sitt äktenskap då ska man självklart inte stanna kvar. Jag talar om dem som skiljer sig pga vardagstristessen som smugit sig in. De som tappar varandra efter vägen när livet förändras drastiskt efter barnafödande mm. Och det är nog just den skaran som Clara också talar om.

2012-08-29 @ 07:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback