Jaha... nytt försök nu då...

Esil sitter och leker på sin lekmatta så kanske hinner jag få ner nåra rader...
Han brukar vara rätt nöjd ett tag efter att han har vaknat.
Han sitter jättebra nu men ibland faller han så jag bullar upp med massa kuddar runt honom och ett extra täcke under honom också.





Vi har börjat titta lite i böcker.
En pekbok vi har tycker han e jätteintressant. I den finns en bild på en glad bäbis och Eskil kan titta jättelänge på den bilden. Gulligt.

Idag var loppis öppet igen men jag och Eskil sov så himla länge så vi åkte inte dit.
Men jag var där i onsdags och fyndade igen! :)

Fyndade små brickor som man kan ha under koppar och muggar så att det inte ska bli (fler) ringar av muggar på vårat vardagsrumsbord...



Fyndade också tre lampor! :)
En var precis sån som jag ville ha, behöver inte göra nått med den alls. Den hängde jag upp i min hylla ovanför skrivbordet direkt:



Fyndade ytterligare två lampor men dom är under bearbetning.
En var röd. Den håller jag på att spraya vit.
Den andra var silver men knoppen längst upp håller jag på att spraya svart för den var i trä.



Att spraya är en konst. Det börjar lätt rinna och då blir det inte snyggt... Jag misslyckas varje gång. Men skam den som ger sej. Man får öva, öva, öva... Nån gång lär man sej väl och tur e det ju att det finns billiga loppisfynd att öva sej på. :)







Tejpar noga dom ställena som jag inte vill ha spray på med maskeringstejp och sprayar utomhus.
Det stinker!
Man måste spraya flera gånger och lite i taget och låta det torka ordentligt i mellan varje sprayning.
Just nu står dom nere i mitt kontor och torkar till sej.

Eskil har börjat dricka riktig välling också. Innan fick han erättning.
Ibland går det bra... Ibland inte lika bra.
Igår åt han en hel portion med babymat, så där går det också fram och tillbaka...





Tand nummer tre är helt framme nu och jag undrar om inte tand nummer fyra är på väg.
Tänderna bara poppar upp här! :D
Annars händer inte så mycket... Jag e jättehungrig nu så jag ska gå och gräva i skafferiet och se vad jag hittar.

Vikten min går sakta men säkert neråt.
Jag brukar väga mej hos min kusin Sanna.
Har vägt 68 men sist jag vägde mej så hade jag gått ner till 65.
Jag brukar väga 61 och mindre än det vill jag inte väga även om jag enligt alla fina tabeller ska väga typ 58. Det har jag också gjort nån gång men då ser jag ut som ett skelett.
Så... 4 kilo kvar så kommer jag i mina kläder, det e målet. Annars bryr jag mej inte särskilt mycket. Men man vill ju inte gå och köpa en helt ny garderob...





Hoppas ni får en helt fantastisk helg!
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback