2012-01-09

Måndag

Ny vecka, nya möjligheter?
Yes yes...
Kavla upp ärmarna!

Igår badade jag med lille man och han liksom hoppade ur min famn och slog huvudet i badkaret.
Han fick ett litet rött märke och han fick nog ont för han skrek i högan sky men det blev ingen bula eller nått. Han blev nog mest rädd kanske...
Sen skulle han gärna vara väldigt nära, nära och skrika rätt i mitt öra och så gör han en dansk skalle och boxar huvudet mot mitt och får ont IGEN på samma ställe! Oj oj vilken pers...
Man blir lite spak för han skriker ju aldrig. Han gnäller mest när han e hungrig och blir arg men det e sällan det där höga skriket.



Lille bulle, bulle bö... han e så himla gullig!
Kärleken väller över! Han e helt underbar.
Nu har han lite kontroll på sin gåvagn och kan navigera lite med den. Oftast får han den dit han vill om det e nått han verkligen vill komma fram till, som granen...




Han kan också sitta rätt bra nu, lite längre stunder och så kan han ta en sak från ena handen till den andra och sedan upp till munnen - om inte saken väger allt för mycket.
Det e så roligt med alla framsteg! Det går i rasande fart!



Igår var jag och hälsade på min kära vän Yvonne i hennes hus.
Dom har äntligen fått flytta in i huset från husvagnen.
Nedervåningen på huset e i princip klart förutom lister ruint fönster och golv och så vidare.
Det e så himla fint! Så stort och rymligt! Ett riktigt drömhus!
Tyvärr var jag himla dålig på att plåta men jag kan bjuda på några få utvalda kort:






Kommentarer
Postat av: Maria @ Sixtens Mor sa!

Så söt i sin polis-dress :)

alltid jobbigt när de små slår sig, Sixten har blivit riktigt duktig på att undvika att ramla eller slå sig. skönt! :)



Ha det så bra1

kraaam

Postat av: Sari-serkku

Voi toista pientä pikku-poliisi-miestä, ku on niiiiiin SÖPÖ! =)

2012-01-10 @ 20:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback