2012-01-11

Onsdag

Har inte läst mina älsklingsbloggar på några dagar och satt och betade igenom dom igår när jag läste
Marias blogg. Hon hade skrivit om ett inlägg som Underbara Clara hade gjort i sin blogg så jag klickade vidare dit och läste.
Det var verkligen SÅ bra. Det handlar om folk som ska ge massa råd hela tiden om hur man tar hand om barn och hur plumpa vissa människor är. Hon skriver om att ingen känner sitt barn bättre än DU och du e vuxen nog att bestämma själv vad som e bäst för just ditt egna barn.
Och även om någon annan har lyckats bra med SINA barn så betyder ju inte det att deras sätt e bäst för DITT barn.

"Det avgör jag" svarade hon när hon fick kommentaren om att hennes bäbis kanske frös i vagnen när hon själv tyckte att han var nästan för varm.
Ska anamma det uttrycket! Så jäkla bra.

Läs inlägget HÄR

Missförstå inte nu för jag e jätteglad för råd. Älskar råd - om jag får välja att avstå från råden när dom inte passar mej.
Däremot e jag inte alls glad över att man vill förminska mej och få mej att framstå som en idiot som inte e kapabel att ta dom bästa besluten för mej själv och min familj.

Och även om mitt omdöme skulle va helt åt helvete så e det ju faktiskt trotts allt så att i slutändan så e det jag som avgör det i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Maria @ Sixtens Mor sa!

visst var det bra :)

ja man måste ju verkligen stå på sig ibland!



Hoppas du har en finfin dag och att det är bra med dig och sötingen Eskil :)



kram

Postat av: Betts

Hej!

Åker du till Sundsvall i morron? Hoppas vi ses!

2012-01-13 @ 12:15:19
Postat av: Alexandra

Så sant... Endel är väldigt snabba på att kommentera hur man uppfostrar sina barn. Som tex det med mössan. Eller "han vill nog hellre sitta i ditt knä än att leka själv...? Om dom själva hade barn skulle dom veta att så fort ett barn lärt sig göra nåt nytt så vill dom oftast göra det hela tiden... Och vi känner våra bebisar bättre än någon som tror dom kan allt bara för att just deras barn ville ha det på ett speciellt sätt!

2012-01-13 @ 17:33:42
URL: http://alexandrapakarinen.blogg.se/
Postat av: Maria @ Sixtens Mor sa!

sv: jo vi måste ju göra så men tyvärr är några visningar redan nu i helgen och då hinner nog den bli såld innan vi kan komma och titta :/ Men vi har iaf en lägenhet vi hoppas på. Andreas ska jobba i Göteborg nu i veckan så han ska gå på visning då :)

2012-01-14 @ 11:10:50
URL: http://sixtensmorsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback