2012-01-15

Söndag

Idag e vi väldigt trötta här hela familjen.
Det är helt utmattande att försöka lura någon i flera veckor.

Min man fyllde då 40 år igår och jag lovade honom en mindre fest - det blir inget annat. Lite stillsamt - här hemma. Vi ska äta lite smått och dricka lite öl till maten.
Jag bakade dock tonvis med paj och han undrade hur många det skulle komma egentligen... och jag ljög att det e ju så pinsamt om folk vill ha mycket och så finns det inte! Bättre att göra lite för mycket, så kan vi äta det som blir över själva. Jag bakade till och med paj på natten när han sov och gömde det längst in i frysen bakom brödet.

Jag fick mycket hjälp och det är jag SÅ tacksam för!
Svärmor bakade två stora plåtar med tårta och det var helt fantastiskt för HUR skulle jag ha kunnat göra det själv utan att han hade förstått att det kommer fler än bara några få. Att baka är inte heller min starka sida så alla som var med - var tacksamma till min fina svärmor att ni slapp äta nått torrt hemskt som inte går att äta.

Faster Merja var med mej och handlade, styrde upp och gjorde två fantastiska sallader till mina pajer och mina syskons mamma Soili och hennes väninna Maritta var och hjälpte till i lokalen som jag hade hyrt här i området.

Dagen till ära hade lilla Eskil finkostym





Här sitter vi i soffan och väntar på att klockan ska bli sex.
Chris han hade städat hela dagen - för det skulle ju komma gäster... och jag kände mej inte inspererad för jag visste ju att ingen skulle komma hem till oss... :)

På fredagen var vi och köpte en cykel. Släkt och vänner hade skramlat och han fick välja en själv - så det blev rätt.

Sen blev klockan sex och jag sa: Fasen, vi skulle ju spela in en film med dej och cykeln som jag skulle skicka till alla som inte kunde vara med!
Nä, men det gör vi imorgon. Säger han lugnt... men jag var inte alls av samma mening.
Nä, men kan vi inte bara gå ut och göra det snabbt. Har lovat att skicka en liten snutt!
Alla skulle med också... hela familjen!
Ändå anar han ingenting.
Och ut for vi  - hela familjen med cykeln och han cyklar han på parkeringen runt vid garagena för att det skulle synas lite iallafall... det var ju helt bäcksvart... :D


Kom så cyklar vi längre upp... nä, vi får nog cykla ännu längre...
Och så fick jag han att cykla upp mot lokalen.
Nån har fest i lokalen säger Sara och ja det var det ju... Vi.
Då fattade han äntligen och så tvingade jag stackaren att cykla in där alla stod och väntade. :)



Festen blev lyckad.
Chris var jätteglad - trotts att han kände sej lurad och blåst! :)
Alla kom och gick hur dom ville och det var så där avslappnat som jag gillar. Inga bordsplaceringar och stela jobbiga tillställningar, utan bara helt lugnt och ledigt där alla kan umgås, prata med vem man vill, käka lite, dricka och gå sen när man känner för det.

Jag hade jättehjälpa av Merja, Soili och Maritta.
Jag är så tacksam för att jag slapp göra tårta också så ni anar inte... och jag är så tacksam för min fina släkt - gamla och nya! Och vilka fina vänner min man har! I love you!



Fantastiska Boris - min kusins man ordnade musiken! Thank you!





Min fina underbara vän och kollega Ulrika kom med sin man ända från Lidköping och var med!
Å kom snart igen!!! Love, love, love!





Gulle - Frida!



















Tack till er alla för att ni kom!
Och tack för alla Chris presenter! Han är väldigt tacksam och har pratat om alla gåvorna och festen hela dagen!
Kram och puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback