2012-07-18

Onsdag
 
Vi somnade som stockar så fort vi la ner huvvet på våra kuddar och sov till halv elva.
Nu har Eskil hunnit sova gång nummer två till och med och när han sov så slappade jag bara och satt här med balkongdörrarna öppna till vår franska balkong som vi har i vardagsrummet.
In kommer geting nummer ett.
Yes! Jackpott för geting-fobikern nummer ett.
Öppnade fönstrerna och som tur är så flyger den ut av sej själv! Puh!
Går för att stänga balkongdörrarna så jävulskapet inte flyger in igen och vad ser jag då? Jo, geting nummer två.
Den är mycket mindre - som en liten bäbis men det är ju ändå en geting - för mej kvittar det om dom är stora eller små. Alla getingar är lika äckliga! :(
Den vill inte alls flyga ut av sej själv så jag får försöka fösa ut den med hjälp av n handduk. Efter många om och men så får jag även ut den och stänger alla dörrar och fönster.
Efter en liten stund så hämtar jag posten och sätter mej på bänken där nere och sprättar upp ett brev.
Va fan e det som klättrar på min axel undrar jag och borstar bort det. Japp! En geting till! SOM KLÄTTRAR PÅ MEJ!!! :((((( Fy faaaaan!
Måttet är rågat. Jag går in och stänger alla dörrar.
Nu sitter jag här inne och ugglar och allt är stängt över allt.
 
Bil har vi också nu. Två st. En på verkstaden i Mölnlycke och en i Stockholm tillsammans med min man.
Han ska bara tanka och sen ska han åka hemåt.
 
 
 
Här har vi den.
Då gäller det bara att lära sej att köra automat för mej också... :( Men man lär väl sej?
 
För övrigt mår jag bättre nu med maten.
Har inte varit så trött dom sista dagarna och känner att jag börjar få mer energi.
 
Kram på er allihop!
Hej hej!
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sicken fin bil!! Automat är ju enklare att köra än manuellt.

Svar: Det gick bra att testköra. Ringer dej nästa gång och gråter av förtvivlan! Sanna hjäääälp! Jag har kört ner i diket! :D
kattitingeling

Postat av: Caroline

Det är hur skönt som helst att köra automat, man blir väldigt bortskämd ;) du kommer inte att vilja köra manuell nått mer

Svar: Det tror jag säkert och farthållare ska också bli väldigt skönt att ha! :) Det hade vi inte i vår förra.
kattitingeling

2012-07-18 @ 19:45:57
Postat av: Pia

Ååh, va fin bil! :)

Du ska se att det kommer gå hur bra som helst att köra automat, det är såå smidigt :) (önskar att jag hade automatlåda i min bil oxå, kanske i nästa?!)

Svar: Det gick bra att testköra i alla fall! Få se hur det går nästa gång när gubben inte sitter bredvid och visar! :D
kattitingeling

2012-07-18 @ 20:14:10
URL: http://pia84.blogg.se
Postat av: Therese

Vi funderar också på att skaffa automat i nästa bil, men är nervös för jag har aldrig kört automat haha! Men Mange säger att det är lätt som en plätt..

Svar: Det var lätt! Inga problem alls. Man får tänka till lite bara när man ska bromsa för då börjar man automatiskt leta efter koplingen! :D
kattitingeling

2012-07-18 @ 22:07:54
URL: http://tezzybump.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback