2012-06-11

Måndag

Va e det här för väder? Kallt och regnigt. :(
Då kan man ju inte sitta där ute och måla och fixa på uteplatsen! Eller jo det kan man ju men då fryser man ihjäl... Att måla i regn e kanske inte heller det mest idealiska.

Chris och Eskil sover där uppe och jag har gömt mej i Sofias rum här nere och spelar Tetris.
I kväll ska vi åka och hämta en cykelstol till Eskil och en hjälm och sen kan vi börja cykla. :)
Önskar mej lite sol bara så kan vi cykla iväg på lite picknick.

Är inte så sugen längre på massa sött. Det tog två dagar och sen var sötsuget väck.
I natt/morse när Ragnar väckte mej så kände jag mej jättehungrig men när jag vaknade och skulle äta frukost så var jag inte längre så jättehungrig. Det tog tid att få i sej hela frukosten.
Magen är inte heller så superjäst som den brukar vara. Har sett ut som en badboll på kvällarna, men nu är det väck.
Har ingen våg dock. Brukar väga mej hos kusin vitamin.
Men jag ränner ju där för jämnan ändå så då kan jag fortsätta att väga mej där.

Fick förresten två påsar med blomfrön av kusin! Tack snälla! Love you!
För att jag har varit där och hjälpt henne att gräva bort massa ogräs och organisera om hennes land. Men hon förstår ju inte att jag bara är lycklig över att få lov att komma dit och fixa - gör det mer än gärna utan att få nånting!

Imorgon är det jobb i Sävedalen.
Dom ringde i morse med men jag valde att inte svara. Eskil har hosta och han hade jättesvårt att sova. Sen vaknade vid halv tre och vi fick ge han näsdroppar och alvedon och välling. :)
Sen somnade han igen och sov resten av natten.
I vanliga fall sover han nu i sin egna säng från halv tio ungefär till sju-halv åtta på morgonen.
Han sover också två gånger på dagen. En lite längre stund på förmiddagen och sen en liten kortare lur på eftermiddagen.
"Titta dä" säger han hela tiden och när han vaknar vill han titta på nallarna som sitter uppe på hyllan ovanför hans säng.
När jag tar ner dom blir han så glad och lycklig och sen ska han krama dom och pilla nallarna i ögonen och på nosen. Den han tycker mest om är Chris gamla nalle som han hade när han var liten. Den e 40 bast gammal. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback