2012-06-20

Onsdag

Känns som denna dagen var så himla låååååång!
Började med att dom ringde från Ugglums område och ville att jag skulle jobba några timmar imorgon.
Sen efter det kunde jag inte sova och jag kände mej himla trött.
Men efter att jag varit vaken i en timme började jag känna mej rastlös.
Eskil var trött så jag kände att en cykeltur som vi hade planerat inte riktigt passade just nu eftersom han behövde sova.
I köket upptäckte jag att en bordstablett hade färgat av sej på mitt nymålade bord som jag målade för en vecka sedan ungefär och det går inte bort. Får måla om det igen. :(



Sa till Chris att vi kanske skulle ta en tur ner till Allum och köpa vaxduk och bordstabletter.
Så vi la Eskil i vagnen och gick ner.
Fick köpt en vit vaxduk och fyra bordstabletter.



Så här blev det! :)



Eskil på Allum

Inhandlade också en hel del annat... Oj va jag har shoppat. Och oj va najs det kändes.
Bland annat så köpte jag en ny BH. Har gått i min amnings-BH sen Eskil föddes. Hade flera men en var skönast så till slut hade jag den nästan jämt.
Gick in på en riktig butik där dom fick mäta mej och det visade sej att jag hade en helt annan storlek än vad jag trodde. Gå in och mät dej hos nån som kan!
Nu känns det som att BH:n klämmer lite men den kommer att töja ut sej sa hon så vi får väl hoppas på det.
Det bidde också en tröja och olika hårassossiarer.
Eskil fick en ascool T-shirt.
Chris provade jeans men det fanns inga bra...











På Allum ringde jag min farbror och en från Blocket och ordnade så att dom som hade annonsen inne kunde dumpa av en Brio-tågbana hos min farbror eftersom dom skulle åka förbi Trollhättan imorgon.
När det är ordnat så får nu Eskil inte bara duploklossar att leka med utan mer tåg och banor till sitt lilla tågbanekit som han redan har.
Därmed tycker jag att vi har handlat klart hans ett årspresent (lite i förtid) men vill skaffa några pop-up leksaker och lite andra leksaker som låter lite roligt (och lagom!:) så småningom. Han har ju som sagt mest baby-leksaker som inte är vidare stimulerande.


bild från Blocket.se

Fick nån konstig ögonattack på Allum. Helt galet! Det började svida som bara den på vägen ner och sen var det värre än värst när vi kom in där.
Var tvungen att gå in på Apoteket och handla ögondroppar.
När jag tog dom så blev det så illa så jag nästan grät men efter en stund gav det med sej och sen blev det bra.

När vi kom hem kom jag på att jag mailat med en annan om en tallrikshylla.
Vi var trötta som bara den men efter lite mat och ompackning så hoppade vi in i bilen och åkte och hämtade den i Romelanda, ganska nära svärmor och svärfar.
När vi ändå var i krokarna tog vi en kaffe hos dom också såklart.



Hyllan har lite skavanker, därav var den billig också men jag e ju händig så jag fixar nog till den snyggt.
Jag ska ha den ovanför Eskils skänk som vi för tillfället har som skötbord.
I vårat badrum så är hyllan så lågt ovanför hans skötbord så han slår i huvudet om han ligger där så vi har bytt plats.
På denna bild här ovan ser man tallrikshyllan utan en av hyllplanerna som är avtagbar och inte med på bilden, ville bara se hur det kommer att se ut ungefär.
Jag ska inte ha talrikar i hans rum heller utan böcker och en liten nalle kanske eller nått... Här nedan kan ni se lite inseprationsbilder från Google:







Kommer nog att bli finemang... Nu ska den upp bara också.

Vi hann inte med att vara kvar hos svärrissarna så länge för Sara ringde och ville komma till mej - igen.
Hon var jätteledsen så det var bara att åka iväg.



Eskil och papsen i svärfar och svärmors trädgård.

På vägen hem hade det skett en olycka så vi hamnade i evighetslång kö men när vi sniglat fram en lång bit kunde man vända tillbaka i en sån öppning i staketet mellan vägarna... vad heter en sån öppning?
När vi hämtat Sara så blev det mat och nu är det dags för sängen för länge sen!
Ska jobba imorgon mellan 9 och 13. Har inte packat, ska åka vid tre senast. Men jag har varit helt slut. Orkar inte packa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback