2012-03-24

Lördag

Tack för alla fina komentarer! Älskar när ni skriver nått! Då känns det som att det jag skriver verkligen får en mening och att jag inte skriver till tomma intet! Tack!
Skriv fler inlägg! :)
Tack Sanna för dina fina ord. Då är jag en winner när jag umgås med dej! I love you!

Och Maria... Jag är grym på att sy. Och jag äger TRE symaskiner. Men dom e ett helt mess allihop. Jag vet inte vilken spole som hör till vilket, var jag har alla sysaker, hur man trär dom för alla tre täs på varsitt sätt och en krånglar men jag minns inte vilken av dom! :D Lyckat va? Att bara klippa tycker jag inte blir lika fint...
Tänkte att jag skulle va bekväm och bara köpa en så slapp jag alla huvudbryn.
Men det var inte det enklaste att hitta märkte jag idag... Är ju lite picky med vad jag vill ha för färger i min vimpel. I dom vimplarna jag hittade var det alltid en färg för mycket.
Hittar inte heller på nätet nån bra att beställa. Nån som vet var man kan beställa fina vimplar? Eller finns det någon som vill hjälpa mej att sy en?

Har ägnat hela dagen till att gå på antik/loppis-affärer och intedningsbutiker.
Underbart!
Min vän Yvonne fyndade en gammal bibel, en jättegammal sax och ett gammalt strykjärn i en antikaffär som hette:





Yvonnes fynd.

Det var ett jättemysigt ställe. Han hade massa roliga saker och HUR mycket som hellst!
Massa gamla verktyg och jättegamla köksredskap, kvarnar, spinnrockar och pinnstolar!
Så mycket fint! Gå dit om ni vill ha unika saker!







Yvonne och den gulliga ägaren som hade antikaffären.

Vi var också i en affär som heter Blommigt och prickigt.
Jag fyndade en skylt där till Eskil.



Denna affär var helt ljuvlig. O my God jag ville ha allt dom hade där och lite till!
Den här affären hittar du i Hyssna. Österängen 2





(Kolla in my ass. Jag kommer i mina jeans nu! Wohooo!)







Sen åkte vi vidare och var på Erikshjälpen i Skene men vi hittade ingenting.
Så då drog vi vidare igen till en tygaffär som kallades för Tygskroten.





Det sägs att det är billiga tyger där. Vi kikade igenom lite men inte så noga. Hittade lampskärmar men köerna var så himla långa så vi hade inte tålamod att vänta. Åkte vidare till nästa affär... Mot Fritsla.
På vägen dit åkte vi in till en antikaffär men det var helt sjukt dyrt där så vi vände rätt snabbt...
Väl i Fritsla snubblade vi över en nyöppnad antikaffär.
Yvonne fyndade ett slagbord och en jättefin ljusstake.



Där inne fanns allt från antikt och omgjorda möbler som hon hade gjort själv och kurosa.
Underbart att gå där och gräöva och kika. Hon hade en underbar hästgunga men jag tycker inte den passar in i färgerna som jag vill ha i Eskils rum...
Älskar gamla leksaker, skulle även vilja ha några som prydnader.





Några av hennes omgjorda saker Hon hade målat på ljusstakar och gjutjärnlampor. Jättefint.





Hon hade också målat på trä och gjort decupage med servetter.



I den här affären fick jag massa ideér!
Hon var riktigt duktig som hade denna affär. Vill du ha inspiration så rekomenderar jag dej att åka dit. Hopn hade massa fint och små vrån som man kunde hitta massa fynd i!
I like.

När vi skyflat in Yvonnes bord i min pluttiga bil så drog vi vidare till Fritsla Tyglager.
Här köpte jag dom där två runda "hattlådorna" på en av dom första bilderna.
Helt underbar affär också! Oj oj vad sjuk man blev av allt man ville ha. Denna affär var tre våningar hög!











Give me! Å va mycket fiiiiint!!!

Den sista affären vi var och kikade i var:











Detta var sista affären och då hade vi varit borta i fem timmar!
Dax att åka hem. Men innan vi åkte hem åt vi lite på Mc Donallds och så tog vi en sista sväng in på Blommigt och Prickigt eftersom det ändå var på på vägen hem och köpte lite blommor.
Jag är glad och nöjd.
VIll bli miljonär! Då kan ni gissa var jag åker nån stans det första jag gör... :)



Blomma: 20 kr.

Eskil och Chris sover nu och när jag kom hem så ammade jag. Då hade jag inte ammat på 17 timmar!
Det går åt rätt håll. :)

Det bidde inget målande med andra ord idag men vi får se hur Chris mår så kanske det blir nått i morgon.
Det är dock inredningsparty imorgon så vi hinner inte hur mycket som helst.

Är trött men lycklig. Va mysigt att ha fått gå i massa affärer och fått så mycket inspiration och egentid! :)

Ha det fantastiskt!

Kram K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback