2012-03-27

Tisdag

Chris visade igår ett bett på hans ben. Såg ut som ett getingstick. Väldigt svullet och rött. Blev lite misstänksam med tanke på att han varit så hängig, så länge.
Satte klockan så att han skulle ringa vårdcentralen i morse och det gjorde vi men dom hade inga tider kvar.
Det hade nu också blivit värre och benet har svullnat upp och det röda runt omkring.
Jag undrar om inte det där är borelia sa jag till honom. Nej nej tyckte han men så hämtade jag min laptop och googlade på bilder.
Det MÅSTE vara borelia! Bilderna såg precis ut som hans ben!
Jag fick eld i baken och började springa omkring här. Du måste åka till akuten!
Men jag har en make up klockan 17 som har hängt var eftersom den har blivit ombokad två gånger. (Bokar inget längre - servar bara gamla kunder)
Fick höra runt med kollegorna om nån kunde ta min make up och det löste sej till slut. Tack Jenny!
Klockan 17 öppnar dom Vårdcentrals-akuten i Mölndal så nu väntar vi på att vi ska kunna åka dit.
Hoppas det inte är borelia nu då, men nått skumt e det...



Han verkar dock vid gott mod. Lite hängig bara.
I natt hade han feber och sen hade han svettats så det var helt skyblött i sängen.

Ne, nu måste vi gå...
Ha det fint idag!



Namnet Eskil betyder för övrigt Hjälm. :D

Love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback