2012-03-31

Lördag

Vi sov till halv fyra igår jag och Esko.
Så gött. Vi e ju lite krassliga båda två så det behövde vi!

På eftermiddagen tog vi en snabbkaffe hos kusin Sanna och sen åkte jag till stan och hämtade gubben.
Efter det åkte vi till min väninna Anna G och lämnade lite produkter.
Kvällen slappade vi i soffan framför diverse TVprogram.

Idag vaknade vi åtta.
Eskil vaknar mellan sju och åtta nu för tiden.
I natt har han snarkat som en gammal farbror. Han e alldeles igentäppt i näsan och kan bara andas genom munnen. Näsdropparna hjälper en liten stund men sen e det samma sak igen.

Nu har vi ätit gröt och lite välling men det var inte så jätteintressant med varken det ena eller det andra.
Dagens tips förresten:



Hemma hos oss hamnar det alltid välling på bänken för tratten som man kan köpa till för att hälla i vällingpulvret i flaskan är så himla liten.
Jag tog den riktiga tratten men pipen i den var så himla smal så det gick inte så bra. Men jag klippte ur toppen på en petflaska så fick jag en jättebra tratt! :)
Amningen har det gått bra att sluta med. Det känns ju lite spänt men det är okej ändå.
Ammade inget igår så nu e det slut med det. Känns bra.

Idag ska min väninna Anna P från Skåne komma hit. Tror jag. Hon ringde förra veckan och skulle ringa igen men hon ringde aldrig upp så vi får väl se... :D
Men det är 8 års kalas hos kusin Sanna i alla fall. Hennes största barn Julia är redan så stor. Kommer ihåg när hon föddes med sin roliga lugg som stod rakt upp och hon vägde över 6 kilo!!

Eskil-killen är så duktig på att krypa. Han har inte riktigt fattat att man kan ta sej fram än men ibland när han vill ha nått som e lite längre bort så tar han sej dit, nästan lite av misstag. :D
Han är väldigt vinglig och tappar ofta balansen så det blir många störtdykningar rätt på pannan och då skriker han i högan sky.
Han är mer utanför lekmattan än på och det hjälper ju inte längre att bulla upp med kuddar runt om för han kryper runt dom och ifrån dom.



Vi får stå ut med lite buckler i pannan helt enkelt.

Jahapp. Då ringde Anna och hon e på väg hit, så jag får väl i alla fall ta på mej ett par byxor... :D
Ha det fint!

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback