Drömmar!

Nu känner jag för att renovera hela huset!
Å vilka planer jag har ojoj... Tänk om man var miljonär! Eller åtminståne rik. :)

Funderar på att göra om helt där nere i källaren - göra det lilla rummet större där så Fia kan flytta ner där och få mer plats.
Där finns en egen ingång också och man får en egen toalett.
Om man tar bort väggen och hyllorna i korridoren in dit, tar bort dörren och en liten bit av väggen så blir rummet större. Rummet kommer också att bli L-format.

Trappan har jag pratat om tusen gånger.
Den vill ju jag ha vit.
Men väggen ovanför trappen skulle man kunna rolla med nån snygg färg bara. Men vilken? :)
En väninna sa att dom hade målat sin trappa helvit. Hon sa att den blev himla sketen hela tiden och att hon rekomenderade att man skulle måla den delen av trappan som man trampar på med en mörkare färg.
Det kan ju då vara en ide att måla väggen ovanför trappan i samma färg som väggen eller en tapet som har toner av färgen man målar trappan med.


Bild Google


Bild Google



 

Jag är ju lite kär i medaljongtapet...

Sen är det tapeterna nere i hallen. Det röda ska bort. Det är alldeles för... Rött.
Där nere skulle man kunna ha en lite finare dyrare tapet eftersom man inte behöver ha så mycket. Hallen är liten och halva väggen är panel.

Man skulle ju kunna välja en vit medaljongtapet som flirtar med medaljongerna vid trappan? En precis likadan medaljongtapet fast vit...? Hade inte det varit kul? Samma tapet fast en annan färg.







(Alla bilder Google)


Drömmar drömmar...


Kommentarer
Postat av: simon tidqvist

vart kan man köpa tapeten ? sms mej tack!
0763175268

Svar: Alla bilder är från Google. Står längst ner inom parentes. Så ingen aning.
Sök på medaljongtapeter.
kattitingeling

2015-02-17 @ 12:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback