Nu e det klart för målning.

Tack Margareta för ditt inlägg!
Vi har faktiskt bestämt att sätta dit en list längst upp. Det funkar ju inte annars... Ser helt anskrämligt ut! 
Vi köpte ju sånna fina stuckaturlister till rummet där nere som blev Sofias rum nu.
Det är jättepraktiskt. Stuckaturen är av nått plastliknande material eller frigolit. Hur smidigt som helst! Sånna får det nog bli i Eskils rum också.

Nu e det i alla fall klart med tejpningen.. trodde vi.
Tog bort dörren till garderoben som är längst in mot väggen och där var det bara ett knövvel med tapet som inte satt fast i kanterna. Hur det ska fixas vet inte. Jag hoppas Chris vet.
Han får klura på det imorgon. Han var så trött så han gick och la sej.
Vi måste handla golvpapp också så vi inte kladdar på golvena.
Jag önskar verkligen att vi ska komma igång med målningen i morgon, så fort som möjligt. Det har dragit ut på tiden helt sjukt mycket med allt extrajobb och extra spacklingsturer med tapeter som inte sitter fast! :(
Vi har ju en skänk och en säng att måla också och en liten hylla på vinden som jag tänkte att Eskil skulle få ha i sitt rum.
Mycket målning men det är kul! Kommer att bli så fint!

Klockan e tolv och jag sov ju så länge med Eskil så jag är inte så trött...
Men man kanske ska försöka att sova ändå?
Vill ju komma igång imorgon så fort som möjligt. Jobbigt när man inte kommer nån vart, så segt och utdaget!

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback