2012-05-16

Onsdag

Igår var jag och träffade en kollega på deras studio och träffade alla gamla kollegor där. Dom sprang omkring där i sina fina kavajer och klackskor och stressade med att göra i ordning.
Jag satt på golvet med Eskil i gummistövlar.
Jag älskar och beundrar mina fd. kollegor. Wow va dom e snygga och amitiösa men Gud va glad jag är som slipper!
Det var så himla skönt att få åka hem och bara sätta sej med en kopp kaffe och titta på tv.
Det är verkligen en underlig känsla att gå från att ha känt att detta är det man vill göra resten av livet och aldrig släppa till att nästan känna avsky för det.
Just nu vill jag aldrig tillbaka dit. Jag mår SÅ mycket bättre nu. Jag mår jättebra. :)
Kunderna vill jag dock aldrig slippa. Dom är helt underbara och jag tar gärna hand om dom men ledarskapet, engagemanget i att gå på utbildningar eller prestera mer är inget för mej.

Igår och i förrgår hade jag intensiva dagar på förskolan. Förskolan jag var på har tre avdelningar och 70% av all personal där var vikarier just nu. Dom har det lite tufft...
Lyx att få vara hemma med sin fina prins idag! Vi tar det bara lugnt och Eskil har lekt och nu badar han.
Bra att bajsa för då får man bada! Han älskar att bada!
Så fort han ser badkaret ska han dit och pappa Chris har haft svårt att få upp honom ur badet utan att han skriker i högan sky.



Har ont i halsen bara... Det tar ju bort en del av glädjen men jag tog en tablett och slemlösande hostmedicin... Typiskt.
Men snart är nog Eskil trött och då kan jag sova middag med honom och ta igen mej.
I natt vaknade han flera gånger. Han vaknar men somnar om efter en liten stund. Oftast vill han bara ha nappen.

Brrrrr låter han nu i badet, högt och läpparna fladdrar. Favvoljudet. Att låta som en bil. Brm, brm säger han också.



Han går nu också om han får hålla i sej så han springer runt bordet mest hela tiden och sen vänder han sej om mot soffan, släpper med ena handen och tar tag i soffan och byter sida dit. Sen springer han efter kanten på soffan.
Han vill gärna gå också om man håller hans händer men om man försöker slppa när han står så sätter han sej direkt. Det tycker han INTE om och blir arg! :)

Han älskar när man pratar med honom och ger han orden på vad det heter. E-eh? säger han när han undrar vad det är och då säger jag vad saken heter.
Här om dagen pillade han på min vigselring och så sa han e-eh? "Ring" sa jag då. "Ring. Å vad fin!" Då tittade han upp mot lampan för jag brukar ju säga att den är fin. :D
Men så sa jag RING flera gånger och efter en stund sa han "ing".
Dette-de, säger han också ofta och ibland blir det mer rätt och då säger han ditta dä (titta där).
Hej säger han när han inte har träffat någon på ett tag, oftast när han har har vaknat och man kommer och hämtar han. Jättegulligt.

Han slår pannan ofta fortfarande och jag föröker ta på hjälmen, glömmer den ibland bara... så dumt.



Men nu har han badat klart!
Kanske dags för lite middagslur?

Kram på dej! // K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback