En oväntad vänskap

Igår avslutade vi dagen med att se på filmen som vi inte ens skulle hyra.
Min granne ville nämligen se Torka aldrig tårar, så jag hyrde om den. Chris ville se Django Unchained, en film av Quentin Tarantino så den hyrde jag som andra film. Då återstod att hitta film nummer tre så vi kunde ha filmerna i en vecka.
Jag hade tagit med mej Eskil och han sprang som en illbatting åt alla håll och sen fick han syn på godiset: Ooooh! Och efter det "pipsarna" (chips).
Såg en film på hyllan med Dustin Hoffman i rullstol. Haffade den och såg att det var ju inte alls Dustin. Detta var en fransk film som hette "En oväntad vänskap". Äh, skit samma, vi tar den, nu får jag fånga Eskil tänkte jag och så åkte vi hem.
Chris såg Django men jag lät bli, jag gillar inte Tarantino. Hans filmer är oftast bara en orgie av våldsamheter och så är dom också helt överdrivna och orealistiska. Chris älskade filmen och tyckte såklart att den var helt fantastisk.
En oväntad vänskap blev liggandes och så tänkte vi igår att nu får vi se den innan den aka lämnas tillbaka och Chris jobbar ju helgen nu också.

Filmen var så himla bra!
Den var baserad på en verklig historia och jag gillade den jättemycket.
Blev riktigt överraskad. Rekommenderar den!


Kommentarer
Postat av: N

Ja, visst är den bra :-)
När vi hyrde den var jag minst sagt skeptisk. Franska filmer brukar inte övertyga i större utsträckning. Men det här var ett undantag, ett stooort undantag. Så j-a bra...

Svar: Mycket bra! :) Kul att ni också gillade den!
kattitingeling

2013-08-19 @ 23:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback