God morgon

Igår, lite innan tolv var vi hemma i lilla huset igen.
Vi åkte 12 timmar för att vara 24 timmar hos Chris bror och sen 12 timmar tillbaka! :D
Vi ville inte bilsemestra detta året för vi kände att Astor var för liten och det kanske han var då, men nu gick det bra.
Det blir lite fler stopp med små barn men det gör ju ingenting.
Jag älskar att ta bilen och åka iväg. Helst ska man ha mycket tid och kunna stanna för att gå på loppisar och sevärdheter.
Det enda som var negativt var att jag blev sjuk och nu är även Eskil smittad av denna förkylning.
Eskil vaknade sju imorse och var ledsen. Trött var han också för han sov inte så bra i bilen. Det är väl svårt att sova upprätt och sen vara förkyld också. Men han är tålig och extremt snäll lilla Eskil killen. Tapper som en riddare orkade han hela vägen hem utan att bli ledsen.
När han vaknade vid sju så frågade jag om han ville ha välling och det ville han, så då fick han det och så somnade han om.
Nu ligger han fortfarande i sängen, vet inte om han sover men han ligger kvar i alla fall. Han verkar väldigt trött.
Astor leker i sitt babygym. Han var glad och pigg som en lärka när han vaknade och skrattade och gurglade på som värsta gladisen. Han är frisk nu och jag med så det är ingen långvarig förkylning. Skönt det.

Vi behövde verkligen komma iväg både jag och Chris, bryta lite den vanliga vardagslunken och göra nått annat.
Chris har varit hemma alldeles för länge.
Han är ingen hemma-människa utan behöver jobba för att må bra. Jag med. Jag mår inte heller bra av att bara gå hemma. Det tråkiga är att folk fortfarande år 2013 blir helt för förvånade när man som kvinna inte trivs med att gå hemma varje dag och baka bullar och läsa sagor. Men att en man klättrar på väggarna efter elva veckor, det är mer än självklart.
Däremot skulle jag vilja jobba mindre, bara några dagar i veckan så mina barn inte behöver vara på en förskola från tidig morgon till sena kvällen hela veckorna.

Det var nog skönt för oss båda att få veta att det går bra att resa med barnen och att vi inte är låsta fast här hemma.
Vi hade världens mysigaste snabbresa i alla fall. Det var värt det tusen gånger om. Chris var bara tvungen att komma dit. Vilken syskonkärlek. Har nog aldrig träffat nån som tycker om sina syskon så mycket som Chris, har i alla fall inte upplevt det på så nära håll förut.

På lördagen hade Mikael fest. Vi blev bjudna på så himla god mat och hade det trevligt.
Chris har alla bilder på sin telefon och han jobbar idag så jag får lägga ut bilder på det ikväll.
När vi åkte hem skickade dom med oss massa leksaker och kläder till Eskil! Helt otroligt, dom är så omtänksamma och snälla.
Nu har Eskil vaknat och han är helt lyrisk över den jättestora brandbilen som han fick av sin kusin. Mikael och Maria har två barn. Erik och Filip.
Filip är yngst och han tog hand om Eskil hela tiden och lekte med honom. Så gullig.

Nu ska jag dricka kaffe.
Få se hur dagen blir här... Nu är klockan elva och Eskil har varit vaken max en halvtimme.
I vanliga fall brukar han sova middag vid tolv ungefär men det lär han ju inte göra idag.
Astor däremot verkar trött nu.

Ha det fint!
Lägger ut mer bilder ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback