Denna dag

Den började bra.
Eskil vaknade åtta så det blev lite sovmorgon.
När Sara och Sofia gått till skolan tog vi på oss och gick upp till Furulund för att hämta en Traderavinst, en väska som jag vann.
Besvikelsen var dock stor för det var en väldigt liten väska och den var inte alls vad jag hade tänkt mej...

Eskil var himla duktig i alla fall. Han gick hela vägen upp och ner helt själv och upptäckte tusen pinnar, kottar och stenar på vägen.

På vägen hem igen såg han en skylt i fönstret till frisören:


"Dää pappa jobba" sa han och pekade.
Ja, han jobbar idag, sa jag.
"Dää pappa jobba" upprepade han och när jag gick fram ser jag skylten:


Ja... Där jobbar han ju...
Han har koll!

Hemma somnade han gott, men inte Astor för han sov under hela tiden av vår utevistelse.

Jag började fixa i ordning mej inför mitt medarbetarsamtal med chefen som jag skulle ha kvart över två och sen ringer min syster och säger att det är vägarbete så bussen står still.
Klockan tickade och hon missade bussen hon skulle byta till.
Allt var helt hysteriskt. Jag ringde grannen och tänkte jag skulle lämna in barnen där tills Heidi kom men hon hade stängt av sin telefon så då sms:ade jag Åse-grannen och hon kom och var ute med Eskil och Astor i en kvart tills Heidi kom.
Jag kom tjugo minuter för sent ändå men samtalet gick bra.
Jag gillar vår nya chef. Hon verkar engagerad och det känns som att hon bryr sej. Hon verkar också sympatisk och hon sa att om jag ville läsa vidare så kunde man göra det på distans och hon kunde betala min studieliteratur!
Tål att tänkas på riktigt ordentligt det där...

Mötet drog ut lite på tiden och jag var inte hemma förrän efter fyra och hann inte äta innan jag fick springa iväg till min träning.
Jag kände mej föga motiverad idag och träningen gick inte alls bra. Jag var helt enkelt för stressad och trött efter allt flängande. Musklerna kändes tunga som bly och det började hugga i ryggen direkt.
Jag hittade inte heller mina haremsträningsbyxor i stressen utan fick klämma ner min fagra överviktiga kropp i mina röda träningskläder som ännu är för små så jag kände mej inte bekväm alls.

Sen var det hem och städa hallen för en tjej skulle hämta bärselen som jag lagt ut på Blocket men så ringde hon och hade ångrat sej.
Då kraschade jag i soffan och hade väldigt svårt att ta mej upp på ett bra tag.
Men jag gjorde en kraftansträngning och stekte lite pannbiffar ändå och efter det var det Ernst.
Orkade faktiskt fixa med julklapparna oxå mot alla ods - projekt nummer tre. Projekt ett och två är klara så det är bara detta sista kvar.



Nu orkar jag inte mer!
Hare fint, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback