Hälsningar från nattugglan

Nu e jag vaken mitt i natten igen...
Astor sover väldigt konstigt.
Tror det beror på att det är massa folk här och att rutinerna rubbas.
Vid ett la jag honom för att sova middag och när han inte hade vaknat vid fyra så tog jag upp honom.
Åtta på kvällen slocknade han och sen vaknar han vid elva igen! 
Nu ligger han och bökar i sin säng. Sover väldigt ytligt.

Jag fick sova till halv tolv.
Då vaknade jag av att telefonen ringde. Det var en tjej från förr som även känner min mamma. Hennes mamma och min mamma var vänner då, när vi bodde i Bergsjön och vi var små.
Hon bor här i Partille nu och ibland springer vi på varandra.
Sist vi sågs så sa jag att mamma skulle komma nu till jul och då bestämde vi oss för att träffas.
Så hon kom hit på en kopp kaffe och vi pratade massa gamla minnen.
Mamma var sådär trevlig dock och var tvungen att gå o lägga sej. Hon har åkt på värsta dunderförkylningen och har bara sovit i två dagar. Några stolsdynor har inte blivit omklädda med andra ord.
Imorgon på eftermiddagen åker hon hem. Pappa stannar men hur länge vet han inte riktigt än.


Te och alvedon hjälpte ingenting.
Det blev såhär ändå:


Nu skriker Astor i sin säng.
Jag försöker ligga blickstilla så att han somnar...

Är inte så trött...
Inte konstigt när man sovit till halv tolv.
Helt tomt var huset då när jag vaknade också. Det enda som lät var tv:n.
Mamma, pappa och Sara hade dragit iväg till ridningen och Chris och pojkarna hade åkt till Sävenäs för att titta på tåg.
Jag stängde av tv:n och började städa.
Kändes väldigt konstigt att va helt själv efter att ha haft huset fullt så många dagar.


Astor har fått en aktivitetsleksak av Åse och hennes gubbe. Deras lilla har växt ur den.
Den blinkar, låter och spelar och är hur spännande som helst.
Astor sitter jättebra nu men rätt som det är så ramlar han så man får hålla koll.
Har en sån skumgummihjälm. Kanske man skulle ta och börja använda den på honom.
Åla sej lärde han sej under denna veckan och han blir bättre och bättre på det varje dag. Lägger man honom på golvet så är han nån helt annan stans efter bara en halv minut.

Nu börjar jag gäspa.
Astor har legat stilla och tyst länge nu.
Chris andas tungt bredvid mej också.
Kanske dags att knoppa!

God natt!

Kommentarer
Postat av: N

Knoppilainen menar du :-) :-)

Svar: Yeah! 😄👍
kattitingeling

2013-12-30 @ 00:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback