Hej mitt i natten!

Nu har jag stulit lite tid igen och målat stolar hela natten!
Blev sjukt inspirerad av Ernst när jag tittade på det och kände att jag ska nog ta och möblera om alla mina prylar.


Men så fick jag ett infall och kände att jag ska måla om det lilla bordet och stolarna som vi ärvde av Chris farmor.
Dom har stått där länge och jag har tänkt måla dom men jag har aldrig fått tummen ur.


Stolarna är klädda med ett tyg som jag inte tycker är så fint men jag har haft överdrag på dom.


Överdragen ser man på före-bilden här ovan.
Men jag har bättre överdrag som passar bättre i måtten så när stolarna torkat ordentligt imorgon ska jag knyta på dom.


När jag ändå dragit fram allt så målade jag alla matsalsstolarna också ett lager till. Dom hade jag bara målat med två lager så dom behövde en strykning till.


Nu är det dags att sova men Astor rör på sej...
Tror han kommer att vakna snart och äta.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback