Kunde inte sagt det bättre själv!

Läser Anna Neas blogg varje dag.
Anna Nea
Hon köper mycket vintage saker och det är det jag tycker är roligast att läsa om i hennes blogg. Alla fynd hon gör på loppisarna!
Anna ritar är en annan blogg som jag läser och hon köper också nästan allt second hand.
Underbara Clara så också. Ni ser ett tema i dom bloggarna som jag följer... :)
 
Älskar att bli inspirerad av vad man kan fynda, bygga eller måla om. Jag får så många idéer och man får helt gratis tips på tex vad man ska använda för målarfärg eller pensel när man ska måla en pinnstol mm.
 
Så här skriver i allafall AnnaNea om att hon och hennes familj inte köper så mycket julklappar till varandra men att hon ändå tycker om att göra julklappalistor:
 
Jag ifrågasätter mycket av den hetskonsumtion som vi håller på med. Gamla fina saker av hög kvalitet slängs på tippen och nya trendgrejer av giftig fulplast och spånskiva köps in. För att upprätthålla vår konsumtion och samhällets maskineri måste vi jobba mer och mer. Kvantitet ersätter kvalitet. Är det inte bättre egentligen att vi konsumerar mindre och återanvänder saker så vi inte behöver jobba så mycket?
En bekant sa något väldigt klokt igår när vi pratade om husrenovering. Det är bättre att vara fattig när man renoverar sitt hus för då är man inte så snabb med att riva ut det gamla som finns där. Då tänker man efter och tar hand om det man har istället.
 
Så tycker jag precis. Bra formulerat.
 
Den här köpte jag second hand en gång och idag sålde jag den vidare:
 
 
Denna också:
 



Kommentarer
Postat av: Linda

Hej måste bara kommentera dig . Såg du skrev om Anna Nea de är min kusins fru. Min kusin heter Thomas Deutgen...
Ja hon är ju hur duktig som helst på de mesta...

Svar: Hej! Vad roligt att du lämnade en kommentar! :) jag har följt Anna Neas blogg länge. För ett och ett halvt åt sedan gav jag bort fem flyttkartonger med gamla tyger till henne. Hon var här med Thomas och hämtade det. Hälsa dom! Kram :)
kattitingeling

2013-12-13 @ 22:34:31
Postat av: linda

http://wilmerochtindra.blogg.se
samt sturelindborg.blogg.se
där kan du gå in och läsa.

Svar: Tack för länktipsen! Vilka söta barn! :) Så fina dom nya gardinerna var också från ellos. Ha en fin helg! Kramis. :)
kattitingeling

2013-12-13 @ 22:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback