En bit på väg

Eskil somnade på soffan så jag bar bort honom till hans säng och då vaknade han såklart.
Men han var så trött så han orkade inte göra så mycket väsen.
Gick och kollade några gånger men då sov han inte. Men nu har han somnat i alla fall.
Han äter ingenting. :( inte ens välling.
Jobbigt.

Tog tag i trappan och nu är alla trappstegen klara! Wohoo! :-)
Räckena som man håller i ska vi byta ut. Dom är asfula! :( Vill ha en vanlig vit stång bara.
Det som återstår är staketet där uppe. Men det får man ta en kväll efter att alla kidsen somnat så det får torka över natten.
Färgen kommer inte att räcka till hela trappan sa hon i affären men jag har mer än halva burken kvar. Men jag ska ju måla staketet också så då kanske det går åt.

Jag har hört att det ska vara jobbigt att måla en trappa. Men jag tycker bara det är kul. :)
I och för sig så tar jag det i min egna takt och jag har inga problem med att leva mitt i en renovering. Speciellt inte när det är där vi inte är så mycket. Vi bor ju på övervåningen. Trappan är en passage.
Jag tycker att det är kul att måla om saker, bara det inte blir en press. Ibland lämnar jag målningen i flera dagar. Sen tar jag tag i det igen och kan bli klar på en kväll.
Den här gången har det varit Eskils sjukdom som slukat energi och fördröjt det hela.

Nu behöver telefonen laddas. Ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback