God morgon!

Eskil vaknade tidigt och kunde inte andas igen.
Han hostar som bara den och har nog ont i halsen för han blir ledsen vid varje attack.
Försökte få honom att somna om men det gick inte så vi fick gå upp.
Väl uppe var han jättearg och ledsen och det blev inte bättre av att jag var elaka mamman som gav honom Ipren och näsdroppar.
Sen satt vi i soffan och tittade på tv och nu slocknade han. Vi har varit vakna i drygt en timme.
Jag funderar på om det kan vara rs-virus? Nån som vet hur det ter sej?
Febern är den samma som den varit från början men förkylningen och hostan har förvärrats.

Igår var jag inte den mest tålmodiga mamman på kvällen. Eskil var så himla gnällig men ville ingenting. Inte ära, inte sova, inte sitta i knät, inte leka, inget var bra. :(
Jag har inte varit ute sen måndags så man blir lite hjärndöd till slut.

Tänkte att jag skulle försöka lyfta bort honom till hans säng nu så jag också kan vila mej lite men då kommer han antagligen att vakna...
Får göra ett försök ändå.

God morgon!

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Antar att du menar RS-virus?

http://rsvirus.se

RS är ju "bara" att behandla som vanlig förkylning så fortsätt som ni gör. Att försöka undvika smitta är ju egentligen det enda ni kan göra. Undvik förkylda barn, umgås med vänner som är förkylda i förkylningstider om Eskil är känslig och blir sjuk lätt.

Svar: Min iphone skriver lite vad den vill ibland. Den rättar och jag märker inte förrän jag har publicerat.Sara har snott min laptop och den är helt kass för hon har spillt saft eller annat äckligt gojs på tangenterna så den är ännu jobbigare att skriva med! :( Dags för en ny dator till mej med? Känner bara att vi har tillräckligt med tekniska prylar i detta hus. :D Som stackars Boris får komma och hjälpa oss med!
kattitingeling

2013-01-18 @ 09:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback