Allt i våran familj kommer alltid samtidigt

Det är aldrig en grej som händer utan allt kommer i en klump som en enda stor röra av olika saker.

Läste på nätet att om det sipprar fostervatten så bör man åka in och kolla det för det kan va risk för infektion för barnet om det är det. Man bör sättas igång senast fem dagar efter konstaterad vattenavgång? Nån som hört nått sånt innan?
Ska jag behöva åka in nu och kolla upp det när Chris inte ens har blivit utskriven från sjukhuset än?

Några dagar innan jag skulle få Sara tror jag det var... eller kanske var det Sofia... Jo det var ju Sofia - så sipprade det lite fostervatten. Vi åkte in och kollade och dom sa att jag hade kissat ner mej!
Jag bara...eh? Nej det har jag inte... Men vi fick åka hem. Sen var det likadant dagen efter och då sa dom att det kanske var nått litet hål nånstans i fosterhinnorna längre upp. Men sen kom det igång nån dag efter.
Detta var ju då för 15 år sedan så det har ju gått framåt lite där hoppas man ju...

Jag kanske kan vänta tills Chris blivit utskriven och så går vi över gatan till förlossningen? Jeah, jeah!

Nu väntar vi på att han ska komma igång med sitt kisseri. Det är vanligt att det strular lite i dom flesta fallen.
Han måste ju kunna tömma blåsan innan han kommer hem, annars åker han på förgiftning.

Somnade en liten stund nyss men sen ringde flera personer så nu har jag legat vaken och googlat och funderat på det här med fostervattnet.
Heidi kommer hit snart igen så kan jag åka till min gubbe och se om jag inte kan få med mej honom hem sen.

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback