Knoppilainen...

...säger min man om "sova".
Det är finska tycker han.

Den "finsktalande" mannen har varit ute med Eskil hela dagen, vilket vår lille kille älskar. Dom har lekt i sandlådan, promenerat och åkt rutschkana.
Jag har bäddat i bebbens säng med sängkläder och tvättat en maskin tvätt, skurat badkaret och handfatet på toa och sen åkte vi och handlade.
Det gick så där. Att gå är ju min gren som jag har skrivit här så många gånger. Ryggen strejkade hejvilt och förvärkarna kom också.
Chris fick ta både Eskil och kundvagn och jag fick smyga efter som en 105 åring i snigelfart.

Hemma blev det soffan i en timme och sen vågade jag mej upp och smällde ihop en blåbärspaj till min mans stora lycka.
Sen avslutade jag kvällen med att locka håret och med att få konstig yrsel och inte kunna prata sammanhängande så det blev sängen vid halv elva. Skriva verkar gå bra... (?)
Är nog trött. Har inte sovit middag på två dagar.
Men sova ska jag göra nu!

God natt!

 

 

Eskil i sandlådan utanför oss

 

 

Marimekko - sängkläderna fick vi av min pappa när jag och Chris gifte oss.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sari

Knoppilainen!?! =) Hyvä Chris!! ;)

Svar: Hahah!
kattitingeling

2013-06-05 @ 10:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback