Nu släppte spänningarna

Efter oro och stress för min make släppte nu spänningarna från min kropp och jag är helt färdig.
Stress också för att inte förlossningen skulle starta nu, mitt i allt det här och behöva föda ensam.

Jag bara gråter och orkar inget annat än ligga i sängen.
Sara är så klart väldigt trotsig och lyssnar inte alls. Vanlig reaktion från henne när hon känner att jag inte är på topp eller inte orkar.

Jag läcker fostervatten. Men bara väldigt lite sedan igår och mina fötter är så svullna att det känns som det "skvalpar" som jag sa när jag väntade Sofia en dag innan förlossning.
Det känns som att fötterna har fyllts på med vatten på ovansidan, som det var påsar där och det åker vatten fram och tillbaka när man rör dom. Väldigt obehagligt.

Just nu väntar jag på att Eskil ska gå och sova middag. Då ska jag också göra det. Han och Sara leker med lego i vardagsrummet. Ibland går det bra men sen ska hon reta honom och då skriker han jättehögt.

Har förvärkar också, fast jag bara ligger i sängen. Tror kroppen inte riktigt pallade med en sån anspänning och stress igår. Hela systemet strejkar hejvilt.

Nu får jag gå och kolla till bråkstakarna. Tänk att man måste reta sin bror även om man är tio år äldre...


Kommentarer
Postat av: Cattis

Styrketankar! Jag håller tummarna att maken hinner komma hem och vara lite utvilad när det är dags för dig att föda.

2013-06-07 @ 13:23:10
Postat av: Pia

Tsemppiä!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback