Tjenare!

Igår var vi och kollade Eskils öron. Det ena var bra men inte det andra så vi ska avvakta och se. Fick en ny tid för ytterligare ett återbesök om en månad.
Hade en ganska dum tid så Eskil var jättetrött men han var väldigt snäll och lugn hos doktorn och orkade till och med att vara med oss inne på Allum och handla present till Julia - födelsedagsbarnet.
Efter det åkte vi hem och Eskil somnade rätt fort.
Var hemma en stund men sen åkte jag och fixade paprerna hos chefen, så nu e en del av det klart i alla fall.
Eskil sov hur länge som helst! Han vaknade inte förrän efter tre, närmare halv fyra.
Åt lite och började förbereda oss inför kalaset som skulle börja vid sex. 
Då kom vi på att det är onsdag och loppisen är öppen. Våran grind i trappan är sönder och jag hade till och med drömt att Eskil ramlade ner där.
Med 40 minuter kvar tills dom skulle stänga så åkte vi bort till loppisen i Jonsered.
Hittade såklart inte en enda. :( Men så frågade jag och en gubbe gick in i deras förråd och grävde. Efter en stund kom han ut med två olika modeller varav den ena var precis en sån som vi redan har och ville ha! :) 30 svenska riksdaler! 
 
Därifrån åkte vi direkt till Sanna och kalasade hennes äldsta dotter Julia som för nio år sedan föddes rekordstor: över 6 kilo och 56cm lång! 
 
 
 
 
  
 
Stannade bara en liten stund för jag hade hittat en schäslong på blocket som var superbillig. Dom tar ändå oftast över tusen även om dom är begagnade.
När vi kom hem med den förstod jag varför den var billig. Den luktade rök och konstigt. :( Besviken. Rev loss all klädsel, tvättade det och sprayade på möbeltvätt på hela möbeln som vi i morse dammsög bort. Mycket bättre men inte helt bra... :(
Vet inte om det blev lite väl trångt också men vi ska känna efter några dagar och sen får vi kanske göra oss av med den igen om det inte känns bra. Den var ju som sagt rätt billig.
 
 
I eftermiddag kommer Chris föräldrar och bror med familj på besök så nu tänkte jag städa lite och så får vi åka och handla.
Skulle haft medarbetarsamtal med chefen idag men hon blev sjuk. Men det gör inget, då blir det inte så tight med tid.
 
Ha det fint! // K 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback