Bricka


Denna bricka fick jag en gång när jag och min väninna var på loppisrunda.
Hon i antikaffären hade misslyckats med sin dekupage.


Jag målade rätt över med utomhusfärg som jag har haft till att måla utemöbler med. Tänker att det kanske håller lite bättre då...


Hittade ett fint motiv på internet. 
Googlade efter text på bricka.


Eftersom jag saknar skrivare så skrev jag av från skärmen!
Här dock ett annat motiv som jag kollade på först...


Testade hur det skulle se ut på brickan.


La kalkyleringspapper under och skrev av med kulspetspenna 


Det blev väldigt svagt avkalkylerat


Ville ha grått.
Blandade svart och vit utomhusfärg.


Använder en smal pensel från Panduro.



Lite svårt att få texten supersnygg men imorgon ska jag bättra på lite och sen lacka på med skyddslack köpt på Panduro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback