Fredag

Idag sitter vi i soffan jag och Eskil.
Eller ja, vi ligger nästan... I alla fall sjuklingen Eskil.


Han har fortfarande hög feber.
Han har röda ögonvitor och det ser rätt läskigt ut, men jag tycker att det ser lite bättre ut idag än igår.


Jag har mysbrallor och raggsockarna på. 
Astor somnade efter att ha rockat som en tok i sin babysitter en lång stund.


Det ser för roligt ut. Han tar liksom fart med benen och får till världens gung.

Idag är Chris på sitt nya jobb.
Första dagen. Spännande värre. :)

Ikväll kommer också Ikeavarorna.
Å jag vill bara ha det färdigt! Det kommer att bli så fint! :)
Vi köpte ett nytt sidoskåp/ städskåp med riktig inredning för städsaker, två överskåp att ha ovanför kyl och frys och en vägg eller en skiva att ha på vänstra sidan. 
Kommer nog att bli himla tjusigt när vi är klara. Vi får bygga upp en liten bit med en sockel längst upp, så det är inte bara att smäcka upp allt bara så där.
Fem tusen för en liten hörna...

Tog dessa luckor:


(Bild Ikea-katalogappen)

Kommer att se lite tokigt ut ett tag med sånna luckor i hörnet och andra luckor på övriga köket men tanken är att vi ska byta ut i alla fall luckorna snart, om vi inte byter stommarna.
Vi har dock Marbodalkök just nu så luckorna passar säkert inte stommarna... Sån tur har vi väl ändå inte?


Så här kanske...? 
(Bild Ikea-katalogappen)

Man vill ju göra om överallt ju... Men först var det ju badrummet vi skulle fixa...
Kan inte nån ge oss en miljon?
Jobbigt när nått går sönder och man MÅSTE köpa nytt och sen blir det till slut att man nästan måste göra om allt det andra för att det ska passa in med det övriga...

Nu har jag lagt sjuklingen och Astor vaknade men verkar somna igen här...
Glömde stänga av dvd:n. Eskil säger "musarna" om Smurfarna. :)

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Supersnygga luckor, vi har oxå tittat på dem till huset :)
Vi har som ni marbodal idag, hoppas luckorna funkar på stommarna :)

Svar: Jaha! :) Å i ett hus med mycket plats kan man göra hur fint kök som helst! Större kök är verkligen nått jag saknar här!
kattitingeling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback