Hårförlängning

På mitt jobb har vi en liten pojke som har en mamma som är frisör.
En gång kom hon med långt hår för hon hade gjort hårförlängning. 
Å det vill jag så gärna göra tänkte jag, det har jag ju alltid velat, men det kostar ju en del.

Men nu bestämde jag mej och mamma sponsrade en del av kostnaden till mej i födelsedagspresent (fyller år om en månad).

Före:

Linda som hon heter är riktigt duktig och kunnig.
All info snurrar i mitt huvud om produkter och tvätt-teknik, skötsel, styling, speciella borstar...
Jag har lärt mej väldigt mycket idag!!


Håret i förpackningarna var väldigt långt!
Jag blev helt förvånad. Ska det bli SÅ långt?


Men så långt skulle det inte va, utan hon klippte av en hel del.

Min lugg var väldigt lång så den klippte hon också:


Så här blev det:


Bakifrån:


Sen lockade hon till det lite med en plattång.
Få se hur jag själv ska lyckas med allt detta sen! :-/






Jag är himla nöjd! :)

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättesnyggt!
Va kul att ändra frisyr, ser väldigt lätt ut men det kanske är jobbigt att sköta? Är det såna klips eller är det sånt som fastnar(tror det heter hårlim)
Du passar bra i hellugg.

Svar: Det är sånna som fastnar, som tejpremsor med en hårslinga.
Vet inte än om det är svårt att sköt, detta är första gången. :)
Men det e ju klart att det är lite besvärligt och att man måste sköta det på ett annorlunda sätt än sitt egna hår.
kattitingeling

2013-10-12 @ 15:46:23
Postat av: Pia

Jätte snyggt blev de juh! :) du passar i långt hår! :)

Svar: Tack! :)
kattitingeling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback