Pysselkväll

Ikväll har jag pysslat med lite olika saker.
Var och köpte ståltråd och nu har jag konstruerat ett hjärta som jag tänkte ha lite grenar på med små blad på som jag fyndade på våran promenad med Chris och pojkarna.


Chris hämtade grenarna nyss men dom var helt genomblöta så jag får sätta dit grenarna imorgon.

Sen har jag även skapat text på stenarna.


Har lite böcker om pyssel som jag samlade inspiration från.
I en av böckerna finns det textmallar i slutet av boken:


Eskil rev av hela sidan för ett tag sedan... :-( Tur det finns tejp.


Kalkylerade av på smörpapper


Sen klippte jag en liten bit av kalkyleringspapper och tejpade på.


Över det la jag smörpapret med texten.


Sen skriver jag av med en kulspetspenna.


På sten blir det lite otydligt och suddigt.
Jag använder en smal pensel och utomhusfärg


Det är extremt pilligt!


Man måste ha tålamod!


Och skriva väldigt lååångsamt!
Sen får det torka och så kan man bättra på imorgon.

När det torkat ska jag lacka med skyddslack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback