Då var den kvällen slut

Idag har jag varit på föräldramöte igen, denna gång för största dottern.
Snart är det gymnasieval för henne, usch och fy. Minns själv hur himla svårt det var! :(
Har också ägnat hela dagen åt att hitta andra träningsmöjligheter till Sara. 
På torsdag ska vi gå och prova på gymnastik och så har jag mailat två andra cheerleadingföreningar för att se om det finns möjlighet för Sara att komma dit och träna. Få se om vi får svar där i från.
Hoppas hon får komma dit så kan jag bara få säga tack, men vi väljer ett annat lag era muppar! Hejdå!
Hon vill ju verkligen träna detta, hon tycker att det är jätteroligt, så om hon inte får träna nån annan stans så vill hon ändå gå kvar.
 
I förmiddags var vi ute med Eskil och lekte i sandlådan och så råkade vi vara precis vi våran uteplats och på väg in när postgubben kom och han hade med sej paket till Eskil. Vilken lycka. Fyra filmer låg i den, köpte dom på blocket.
Hela ansiktet lyste upp och han blev överlycklig. "Bobben" skrek han, Byggare Bob.
90:- för fyra filmer och frakt. Helt okej! :)
 
Nu ska jag gräva efter käk och sen fjäska med min gubbe så han masserar mina axlar lite. :)
 
God kväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria @ Home is wherever I'm with you

Har ni fått veta vad som krävs för att bli "ordinarie"? de ser väl ändå potential i henne om hon blev reserv men förstår att det känns surt. tycker dock att de borde säga vad som krävs för att avancera.

Sixten är inte alls så förtjust i tecknat, finns några få som han gillar. Tex biet Maya annars är det riktiga spelfilmer som han gillar bäst.

ha en bra dag!

Svar: Tycker att dom kunde vänta lite med det värsta elittänkandet tills dom blivit lite varma i kläderna. Det är ju nybörjare, några är åtta år och ingen av dom har nånsin tränat cheerleading innan. Jag hade inte förstått att det var så blodigt allvar från första stunden. Jag är väl naiv kanske... I min värld provar man på ett tag, när man är liten så är det mer en lek, men sen om dom ser att några är bra så väljs dom ut till att tävla... typ som i fotboll. Som min man skrev: "Petad till bänken efter att knappt ha börjat träna Cheerleading. Ett mycket underligt, och hårt, sätt att behandla barn på. Kanske kunde de få några år på sig att känna på det – innan elittänket blev allvar"...
kattitingeling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback