Hejsan

Igår natt satt jag uppe och ugglade halva natten så i morse var jag som ett utskitet äpple. Får skylla mej själv såklart men ibland e det bara så gött att få lite egentid.
Grannen Åse sms:ade och frågade om jag ville gå på promenad och det ville jag så jag slängde på ungarna kläder och så drog vi iväg bort på promenad ner till kyrkogården. Där är det fint, man borde gå där mer, men då kanske man skulle anses som en aning morbid om man hängde där stup i kvarten? :D
 
På väg dit såg vi en jättestor grävskopa eftersom dom bygger gång och cykelväg bredvid bilvägen. Stor lycka för Eskil. Sen såg vi även en bil som tillhörde henne som sköter om kyrkogården. Lycka igen, den klättrade han upp på utan någon pardon som om det var hans egna! :)
 
Tur parkskötaren var en glad och trevlig tjej.
 
 
Det tog oss en och en halv timme att ta oss dit och hem. Eskil skulle kolla in trappan och ankan som simmade i dammen, alla lyktorna och blommorna på gravarna. Sen hittade han fem pinnar som han skulle bära med sej. På en grav fanns det hästar! Och på en annan fåglar...
Sista biten hem fick han åka på vagnen.
 
Nu sover lilla upptäckaren. Astor sov en stund i vagnen och har varit pigg en bra stund men nu verkar han ha somnat här hos mej i sängen. Och eftersom jag ugglade hela natten är jag också trött och ska ta och vila mej lite jag med.
 
God natt på dej!
 
Astor rullade över på mage igen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback