Om att städa...

Hämtade mamma på Landvetter flygplats vid sju ikväll och då var vi långt ifrån färdiga med all röjning och städning.
Men jag tog med mej både pojkarna och Sara så fick Chris va kvar och göra det sista.
Har lite kvar att göra, som att städa Sofias toalett tex. men det kan jag göra i morgon.
Skulle vilja fixa i ordning i garderoberna där nere och i förrådet under trappan, men vi får se vad ryggen säger om det. Den är helt fuckt up igen. Hugger hela tiden.
Men så brukar det ju va på kvällen om jag röjt eller lyft tungt men sen e det oftast bättre efter att jag sovit.

Det är i alla fall väldigt fint över allt.
Jag önskar att jag hade varit en sån människa som lyckades hålla det så här hela tiden men jag är inte det helt enkelt.
Jag är organiserad men kanske mer med det jag tycker är roligt. Att städa och hålla ordning jämt, jämt tycker inte jag är kul när alla andra inte gör det, förutom Chris då. Att tjata och höka på alla hela tiden att de städar efter sej är utmattande och aptrist. Då får man ingen tid över till nånting annat och så vill inte jag leva mitt liv.
Jag lägger hellre den tiden på att sova tillsammans med mina barn när dom sover, för då e jag lika utvilade som dom när vi vaknar, även om jag vet att dom barnen som inte sover stökar ner under den tiden.
Och jag gör hellre nånting som är bara för mej när jag har möjlighet - bloggar, läser, kollar på tv, spelar lite spel på iPhonen - den lilla stunden när Eskil kanske leker lite själv eller tittar en stund på en film - den stunden är dock inte så lång, han brukar orka max en kvart.
Jag vill helt enkelt inte lägga "min" tid på att göra massa saker för alla andra när min tid är så knapp redan som den är.
Hur gör ni?

Men ibland tycker jag att det är roligt att göra ett riktigt röj och när det är klart så är man så nöjd!
Och självklart plockar jag väldigt mycket hela tiden ändå, och diskar och tvättar och lagar mat... och tjatar... Bara inte tillräckligt mycket för att det ska va tipp topp hela tiden.

Nu är jag väldigt trött.
Måste sova.
Nattis på dej.


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag önskar jag var mer som du... Jag måste dammsuga, plocka i ordning, torka av mer än jag behöver lägga tid på egentligen. Men jag kan inte sitta ner och slappna annars. Och mycket tjat blir det.. ;)
Kram

2013-09-06 @ 07:29:45
Postat av: Therese

Brukar plocka undan från golv o ytor vid läggdags. Tar inte så lång tid och så kan jag njuta med gott samvete sen:) fast jag är inte fullt lika duktig på dammtorkning, vikning av tvätt osv :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback