Föreläsning

Idag var jag på föreläsning på Nordic Wellness på Backaplan.
Var med på två föreläsningar efter varandra.
Den andra handlade mer om teknik, puls mm och den första föreläsningen var mer om personlig utveckling och utmaningar.
Den första var riktigt bra!


Aron Andersson hette han som föreläste.
Han hade fått cancer i ryggslutet när han var sju och så fick dom operera bort det.
Av det fick han skador i nerverna vilket gjorde honom rullstolsbunden.
Han kan gå sakta med rullator eller kryckor men bäst tar han sej fram med rullstol.


Sen blev han bra, och ett år efter det fick han cancer igen i lungorna.



Han var helt fantastisk.
Han och hans kompis besteg Kebnekaise och han cyklade med en handikappcykel till Paris!
Helt galet!



Han avslutade med att visa en liten film från när han och hans vän slutligen kom upp på toppen av berget.
"Japp, nu ska vi bara ta oss ner också" var hans kommentar sen efter alla glädjetjut. :-D

Till min lycka stod det en kille i en monter från The Academy, en av skolorna som utbildar personliga tränare.
Efter föreläsningarna pratade jag lite med honom och fick hans vicitkort. 
Denna skola verkar vara mest känd och dom allra flesta som jag råkat på har rekommenderat denna.


Det lutar mot att jag väljer den men först ska jag på infokvällen på den andra skolan imorgon och fundera lite till.
Jag är en långsam person när det gäller viktiga beslut. Jag söker massa information, väger fördelar och nackdelar mot varandra, jämför olika ställen, tar inga förhastade beslut utan tänker igenom ordentligt och vill sova på saken... Sova på saken ibland i flera veckor innan jag tar beslutet.


Nu ska vi åka och fixa nya glasögon till Sara! 
Trevlig lördag.

Kommentarer
Postat av: N

Kul med bra föreläsare som kan fängsla sina åhörare.

Svar: Ja, det var riktigt bra! :)
kattitingeling

2014-04-05 @ 23:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback