Ny mindboard

Personlig utveckling.

Vill du ha en förändring i ditt liv så förespråkar jag mindboards.
Det är nummer ett på min lista, ett måste om du vill ha en förändring/ vill utvecklas eller uppnå någonting i ditt liv.
Det går fort oxå om du bara gör en mindboard (vilket betyder vicionsbild ungefär).
Hur du gör:
Du klipper ut bilder ur en tidning på det du vill uppnå eller googlar och sparar bilderna. Sen klistrar du det på ett papper eller gör ett kollage i ett fotoprogram.
Skriv ut ditt kollage och häng upp nån stans där du ser det varje dag.
Hur det fungerar:
Hjärnan börjar omedvetet arbeta åt det hållet som du vicualicerar. Hjärnan är väldigt simpel. Det du säger till den blir den, strävar den efter och arbetar den efter.
Om du säger att du inte kan så kan den inte, säger du varje dag att du kan så börjar hjärnan kunna efter ett tag. Den följer strikt order, så simpel är den.
Säg bara bra saker, även om du inte tror på det själv än.
En mindboard hjälper dej att påminnas om dom bra sakerna och hjälper dej att hålla fokus och tänka positivt så du inte börjar säga negativa saker till dej själv igen.

Hjärnan ser varenda dag bilderna som du satt upp och du går åt det hållet automatiskt.

Min mindboard såg ut så här för bara några månader sedan:


Jag skulle sova bättre - sheck!
Jag skulle skämma bort mej själv mer - sheck!
Jag skulle jobba mer på mitt och Chris förhållande och hitta på saker tillsammans - sheck!
Jag skulle träna mer - sheck!
Jag skulle få ordning på min mage - sheck!

Det ända som inte har skett är cykling.
Men det har varit för kallt för det än så det kommer. :)
Allt jag vicualicerade har blivit verklighet på bara några få månader!
Det fungerar! Prova!

Nu är det dags för en ny mindboard för den gamla är ju redan uppnådd.

Så här ser den nya ut:


Jag ska ha ett nytt jobb som jag trivs med.
Jag ska börja cykla och skaffa mej en cykelvagn till barnen.
Jag ska fortsätta att skämma bort mej själv.
Jag ska bygga muskler.
Äta sunt.
Träna upp mej så att jag orkar göra många armhävningar (just nu orkar jag typ tre!) 

Hur ser din mindboard ut?

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken bra idé, borde få ordning på den här gamla hjärnan. Är mest rörigt där nu :/ Borde ju ge bättre minne om man har lite struktur...

Svar: Ja! Testa. Det funkar faktiskt. :)
kattitingeling

Postat av: N

Vilken härlig idé jag fick av dig nu. Ska banne mig se till att knåpa ihop en sådan inom kort.

Kul att du nämner det här med armhävningar. När jag började med min styrketräning för snart två år sedan orkade jag knappt fem-sex styckna innan jag var helt slut. Men idag på Bodytoningen körde jag 20 snabba armhävningar på raken. Visst, skall väl i ärlighetens namn säga att de tre-fyra sista var nog så kämpiga att genomföra -MEN LIKVÄL SÅ FIXADE JAG DEM SAMTLIGA. ÄR SÅ J*VLA NÖJD MED MIG SJÄLV OCH DE FRAMSTEG JAG GJORT. Något jag aldrig kunnat drömma om för två-tre år sedan.

Svar: Knåpa ihop en mindboard IDAG - inte imorgon! Grymt med armhävningarna! Jag måste bli starkare på överkroppen. Mina axlar, nacken och armarna verkar vara helt muskellösa (rimmar på muskulösa - vilket dom borde vara! :-D)
kattitingeling

2014-04-13 @ 23:50:51
Postat av: Emma E

Gu vilken bra idé!

Ska nog faktiskt med testa och se om det fungerar :D

Svar: Gör det Emma! Vi gjorde ju sånna i Mary Kay oxå, fast det kallades för nått annat, kommer du ihåg? :)
kattitingeling

2014-04-14 @ 17:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback