Idag e jag hemma

Kroppen sa ifrån. Den sa nej, nu får du lugna ner dej.
Det dåliga samvetet tycker att jag e en vekling men hjärnan tycker att jag gör helt rätt.
Jag åkte hem från jobbet igår och sov i några timmar. Sen gjorde jag ingenting mer än mat och så satt jag i soffan och drack kaffe.
Det ser ut som kriget. Så här stökigt har vi nog aldrig haft det men det får va tills jag orkar ta tag i det.


Jag borde ha sagt nej till att jobba året ut. Det blev för mycket.
Nu är det dock tre veckor kvar sammanlagt med alla röda dagar och klämdagar så nu är mållinjen inte långt ifrån.


Så idag ska jag inte göra det minsta.
Jag ska ligga i min säng eller sitta i soffan och bara rulla tummarna, dricka lite kaffe och pilla naveln.
Låter som en bra plan eller vad säger du?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback