Julafton

Då var den dagen också över, den som alla väntat på så länge... Åtminstone Eskil i alla fall. Som han väntat och väntat!



Det lagades mat hela förmiddagen och jag handlade dom sista klapparna också till någon jag glömde att handla till igår.



Något paket blev inte inslaget ens och ett blev felpaketerat - eller typ återpaketerat (?)
Några försvann men återfanns igen i sista minut och det var lite allmänt snurrigt... Men det blev nog bra till slut i alla fall.


För tomten kom till slut...


Äntligen!



Och alla fick ju paket, fast dom inte kanske blev inslagna. Och dom som fick fel fick andra paket som var rätt...


Och tomten fick kram och så gick han.
Vi fick dela ut resterande klappar...som var... Typ många...




Eskil hade inte sovit middag så han var ganska svajig i humöret.


Astor hade bara sovit en timme så han var inte bättre han.


Dom orkade öppna paket i alla fall men efter det ballade Eskil ur och bara skrek och grät.
Vi förhalade till halv åtta och när vi väl la dom så somnade dom hur snabbt som helst. I alla fall Eskil. Det gick på fem minuter.


Eskil fick massa - och då betonar jag massa - lego!
Astor fick bilar, duplo och en ambulans som låter.


Sofia såg frågande ut. Ett jättestort skal till en telefon?


What?
It's an iPhone maby...?
Well yes. Kommer dock vecka två. En iPhone 6.
Hon fick också presentkort på både GameStop och akademibokhandeln.


Sara fick iPhone 6+ och  i mellandagarna ska hon få en ny dator. 
Sofia fick ny dator förra året.


Mamma fick ett silverhalsband av mig med ett fyrklöver. Hon gillade mitt, så hon fick ett eget. 
Köpte även en pläd till henne från Ikea och så fick hon inramade foton på Sara och Sofia.



Svärmor och svärfar fick lyktor och personlig träning. :)


Så även Chris bror Andreas och hans fru Linda. Personlig träning alltså, men även en vattenkaraff och lite annat.


Jag fick örhängen och presentkort på Veromoda. Jag fick också godis, en eltandborste och en fantastisk mjuk beige pläd av min make.
Vi fick massa andra saker också, bland annat biobiljetter och barnvakt när vi åker dit! :-)


Av mamma fick vi pengar och en klocka att ha i köket! Äntligen! Den gamla pajade för flera år sedan!


Hon köpte också massa julmat!


Av mig själv fick jag två par träningsskor. Nike air och Asics. Köpte även nya överdrag till soffan, denna röda tröja som jag har på mig här, lite bra att ha saker från Ikea och termobyxor! :)
Köpte även lite finare schampo och balsam till mig och ett fyrklöver till mitt Thomas Sabo armband.
God jul till mig! :)


Till Chris köpte jag nya jeans, två T-shirtar, cykelverktyg, strumpor, kalsonger, en musikhögtalare som spelar musik från iPhonen och en ryggsäck.
Han fick också massa annat roligt av andra.


När pojkarna hade somnat spelade vi spel och kollade på film på tv.
Är helt slut.
Att jag ens orkar skriva detta långa inlägg är konstigt! Ögonen går i kors!
Got to sleep!

Tack för en fin jul och vad kul att ni ville komma och va med! Det var himla mysigt.
Hoppas ni vill komma nästa jul igen!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback