Nått jag aldrig skrivit om

Har haft denna blogg i sju år nu, ganska exakt. Började i mars 2007 precis innan jag träffade Chris.
Jag skriver om det mesta men vissa saker lämnar jag utanför.
Men det finns en person i mitt liv som gör det svårt att leva ibland. Det är en person som jag har varit tvungen att handskas med eftersom personen finns i släkten. 
Det sista året har jag lyckats att bryta och sluppit ha kontakt och då har jag mått mycket bättre. Tyvärr poppar det alltid upp nått plötsligt till slut och då blir man så matt.
Just nu är det så igen. :(
Vissa människor är inte snälla helt enkelt. Det har varit en lång process för mej att komma dit där jag har insett att det finns människor som medvetet vill andra illa. Jag har alltid velat tro att det finns nått gott i varje enskild person men tyvärr har jag fått lämna den tanken och inse fakta.
Dom är inte så väldigt många som tur är men det finns några som inte är intresserade av att försöka förstå sin motpart över huvudtaget. 
Det är liksom bara deras uppfattning som är den sanna och det finns ingen empati eller medkänsla för nån annan än sej själv.
Om dom gör nått snällt är det beräknat och för att vinna nått på det själv.

Vissa människor går det inte att resonera med. Man kan stånga sej blodig men det är helt lönlöst. Det enda du kan göra är att undvika dom.
Dom lockar också fram det allra värsta ur dej och jag vill att mitt liv ska vara positivt och lyckligt. Jag väljer lycka.

Därför har jag också rensat friskt bland folk jag umgås med dom sista åren. Dom jag inte mått bra av eller personer som tar mer energi än ger har jag umgåtts mindre med och kanske tillslut slutat att umgås med helt.
Det har gjort att jag har blivit mer ensam men jag ser det som en process. 
Jag välkomnar mer positiva människor i mitt liv som ger mej energi medvetet. Och när jag gör det så kommer det att komma till mitt liv så småningom.
Ska lägga till det i min mindboard.
Jag ska själv också bli mer positiv och när jag blivit av med personen jag pratade om innan för gott så kommer det att gå mycket lättare att vara positiv.

Känner mej helt utpumpad och energilös just nu.
Tråkigt inlägg men denna gång bestämde jag mej för att skriva om det här. Jag ser det som en del i att bli fri från denna person.
Jag ska sluta låta mej styras av någon annan och tänker inte längre bli hotad till tystnad.
Jag skriver vad jag vill. Jag gör vad JAG vill. Allt JAG gör är genomtänkta och kloka beslut och har någon en annan åsikt så är det deras. 

Jag föreslår också att om man tycker att jag är en stor jävla idiot så gör då detsamma som jag gjort - ta avstånd. Idioter kan man inte ändra eller förstå. Det allra bästa är att backa.

Tack för mej.


Kommentarer
Postat av: N

Bra sagt!!! Jag håller på dig. Energislukare finns det mer eller mindre gott om i vår omvärld och vi gör rätt i att undvika de så långt det är möjligt. Man kan likna de vid svarta hål - de bara suger åt sig utan att ge något tillbaka...

2014-02-27 @ 01:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback