Typiskt

Idag e det en sämre dag. :(
Känns som bara massa motgångar.
Det började bra... Eller i alla fall hyfsat på BVC med att båda barnen hade växt bra och gått upp på sina kurvor men Eskil fick ett spel när vi skulle in hos syster Karin och bröt ihop igen så som han brukar göra när han blir osäker.
- Gå hem! Ylade han igen men vi fick lirkat med honom så det som skulle göras blev gjort.
 
Sen gick vi in på öppna förskolan och det tyckte han var kul tills vi skulle gå därifrån. Då ylade han igen.
 
Klockan var redan halv tolv när jag sen väl kom till Friskis och Svettis.
Först sa hon i kassan att hon från Rehab redan hade gått men sen såg hon att hon var kvar. 
När jag kom in till henne så säger hon att hon inte alls kunde hjälpa till med att vida mej hur jag ska träna och malde på att det inte ingick i hennes uppgifter...
Nehe? Det sa ju dom andra på Rehab ju att hon kunde göra! Kände mej rätt dum och irriterad när jag gick därifrån.
Dom verkar ha kommunikationsproblemen eller nått där nere på Rehab eller? 
 
Sen fick jag mail från dryga föräldrakooperativet som jag har satt upp Eskil på att det finns inga möjligheter alls att få en plats på deras fina, fisförnäma förskola förrän möjligtvis hösten 2015!
Och jag må låta hård men det här var inte första gången jag får mail av henne som låter riktigt otrevliga och korta i tonen.
Kanske lika bra att det inte finns plats där... Alla grannar runt omkring här är dock väldigt nöjda med förskolan...
 
På öppna förskolan finns ett stort bilgarage som Eskil älskar. Han har inget eget så jag tänkte att efter allt trök så ska jag fynda ett på Blocket så man blir lite uppmuntrad men inte ens det gick vägen. Det fanns inte kvar så klart... :-( 
 
Så idag var det motgångarnas dag...
Nu kan den väl bara bli bättre eller?
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback