Zumba

Jahapp. Då har man provat detta då som kallas Zumba...


Det var en sal full med kvinnor som hoppade, dansade lite salsaliknande dans med mycket koordination.

 
Jag var där tillsammans med mina föredetta arbetskamrater Jennie och Karin.


Jag har ingen koordination och jag är helt tappad när man ska snurra på höfterna och vicka på rumpan i takt med musik.
Med andra ord: jag är kass på att dansa.
Jag har också dåligt minne så att komma ihåg dansprogram och vilken ordning man ska göra allt på funkar så där...


Det blev inte så mycket träning för mej för jag var mest förvirrad och det handlade inte bara om att försöka hänga med i programmet utan även att förstå och försöka efterlikna dom där rörelserna som dom gjorde...
Hur gör man??


Men det får bli min utmaning...
Man ska inte ge upp! Man bör utmana sej själv!
Då utvecklas man som människa.

Nordic wellnes var också precis ett sånt ställe som jag är så himla rädd för...
Allt var supermodernt. Varenda maskin var splitterny, alla var superdeffade, snygga, unga och vältränade i supersnygga outfits.
Stället var enormt! Det var tre våningar och jag har ingen aning om var jag skulle gå.
Men jag var ju nervös i början när jag skulle till Friskis oxå och nu känner jag mej hemma där så det gäller att bara göra det ändå.
Utmaning - igen.


Nu är klockan åter mitt i natten...
Dags att sova. Var tog kvällen vägen??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback