Ensam

Hatar att vara ensam. Alla är vi olika.
Såg på Balloo som jag kallar Malou för länge sen där nån professor pratade om olika personligheter. Han sa att folk i allmänhet har en uppfattning om att man "ska kunna vara själv" vilket i själva verket är helt onaturligt för människan.
Han sa att dom flesta människor inte alls trivs ensamma ens korta perioder för människan är ett flockdjur. Att komma bort från sin "flock" i ens en dag kunde innebära döden, därför är vi designade att vilja vara ihop och nära varandra.
Känner igen mej där. Har egentligen aldrig levt ensam eller varit särskild ofta själv i vuxen ålder. 

Gillar inte heller att säga hejdå.
Det är bättre att dom bara går, helst när jag sover eller är upptagen med något roligt.
Vad det beror på har säkert med nått tråkigt barndomstrauma att gör men det tänker jag inte analysera här direkt...

Samtidigt så blir jag lugn efter att jag blivit ensam. Då får jag plötsligt ordning på alla tankar och energi till att göra massa saker.
Då brukar jag ta tag i olika projekt och få gjort saker som blivit liggandes.

Idag hade jag tid hos tandläkaren.
Önskade att det inte skulle kosta alldeles för många kronor och min önskan slog in - det kostade inte en endaste krona. 


Fyrklöver betyder ju tur...?

Satt där i 20 minuter och sen kom det ut en sköterska och sa att dom hade haft akutpatienter och att det skulle ta minst 40 minuter till att vänta. Om jag inte ville vänta så fick jag boka en ny tid, vilket jag gjorde. 
  


Jag fick helt enkelt åka hem igen...


Har hunnit sälja en kasse med barnkläder också. Ingen siesta har jag fått idag men jag känner mej inte så väldigt trött.
Hade en dipp vid fem-sex men nu känns det bättre.

Hämtade ut påsar som man ska blanda i vatten eller mat och äta för att hjälpa magen att komma igång också och dom har faktiskt hjälpt! Skönt det för magen har inte varit bra på ett halvår.
Äter för lite fibrer tydligen...


Jag blev helt svullen om magen dock men skit samma. Jag får väl se lite gravid ut, huvudsaken är att jag mår bra!  

Nu ska jag göra lite kaffe.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback