Hejsan svejsan

Nu känns det bättre när man sitter här med sin kopp kaffe och kollar på Nyhetsmorgon. Eskil tittar på Thomas tåget på paddan och Astor har upptäckt granen... :-/ Han har ålat sej dit själv och sträcker sej efter alla kulorna. Praktiskt att kunna ta sej över allt själv! 



Annars har han blivit väldigt mammig. Eller närhetstörstande. Han vill gärna komma upp ofta och kan bli kinkig när man lägger ner honom på golvet.
Nu ska jag ner och väcka Sofia.
Imorgon börjar skolorna.

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Maria

Har du lust att dela med dig av laxrecept. Fått för mig att du äter det rätt ofta :) gärna något man gör i ugnen 😊

Hur gör man med lchf när man inte vill gå ner mer?

Kram

Svar: Hej fina Maria! :)Med LCHF går man ner till den vikten man "ska" vara. Sen går man inte ner mer. Det är ingen bantningsmetod utan att äta "rätt"...

Min lax brukar jag göra i ugnen.
Har snott receptet av Therese som finns bland mina länkar.
Köper laxfileer i ett paket med fyra, lägger dom i en ugnssäker form.
Sen tar jag lite salt och en fiskbuljong som jag smular över. Massa dill och sen massa grädde! På med folie och in i ugnen på 200 grader. Hur länge har jag inte riktigt koll på... Kör på känsla men en kvart kanske? 20 min...
Therese brukar ha räkor och löjrom på också!
kattitingeling

Postat av: N

Jag vet hur man steker fiskpinnar :-), om det är någon som undrar. Vet i och för sig inte hur LCHF det är med sådana.

Svar: Inte vidare LCHF kanske med panering på...? :-D
kattitingeling

2014-01-07 @ 22:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback