Julklappar

Var inte alls trött igår ju! :-/
Ugglade hela natten...
Jag och Chris sov i omgångar under dagen och han var inte heller så trött men sen somnade han till slut. Jag låg i sängen och surfade.
Idag jobbar han.

Vad fick ni i julklapp?
Jag köpte mej en ny telefon iPhone 5s och till den fick vi en gratis iPad mini.
Bra julklappar!



Fick också nya träningsskor och en bok om LCHF.


En annan bok som jag fick av mamma var om lantlig inredning.




Fick en himla tjusig tröja och min syster hade drejat skålar på sin keramikkurs och stickat jättefina kragar till mej! 





Fick hiskeligt mycket pengar också av både mamma och pappa och några hundralappar av det har jag tagit till att köpa en kjol och blus från Ewa i Walla från Blocket. Hoppas hon inte lurar mej bara, jag är lite nojig.

Vi fick kakor och trisslotter och så fick vi en kaffemaskin också, en sån som man har kapslar i! 


Så jag fick allt jag önskade mej och lite - mycket till! :)

----------//----------

Det här året la jag ner mycket möda och besvär på att skapa egna personliga julklappar.

Fotona som kom på Astor och Eskil ramade jag in och gav bort till svärmor och svärfar, mamma, pappa och Soili.


La ner oändlig tid på att skapa personliga almanackor.
Svärmor och svärfar fick en och i den hade jag bilder på alla släktingar på respektive månad som de hade födelsedagar.


Sen gjorde jag en till mamma och i den skulle ju inte svärfar och svärmors släktingar vara med så där gällde att ta bort foton och lägga till andra.

Detsamma gällde pappas kalender och även Soilis.


Det tog hur många dagar som helst att göra dom där kalendrarna. Tur dom gick att spara på den där sidan där man skapade dom så man kunde återkomma nästa dag och fortsätta.

Sen målade jag stenar till alla.
Det tog kanske längst tid av allt.
Först ska du hitta en bra sten ute. Det finns inte så gott om runda, släta fina stenar i lagom storlek att finna faktiskt.
Sen ska dom skrubbas, torkas och sen målas vita och låtas torka igen i ett dygn.
När det e klart så målar jag dit texten och så ska det torka igen.
Därefter målar jag på skyddslack som stinker APA och sprider sej i hela lägenheten.
Lacken tar jättelång tid på sej att torka men det håller utomhus.


Så stenarna var ett väldigt långdraget projekt som tog längst tid. Började med dom i november och tur var väl det... Satt på nätterna med dom olika projektens för på dagtid var helt kört med alla kidsen runt omkring! :)

Nästa år kanske jag inte ska ha så många avancerade projekt samtidigt tänker jag... :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback