Längtar efter våren!

Hatar vinter och kyla.
Jag fryser liksom inomhus så att va ute i kyla är olidligt. Man blir helt narig på läpparna och röd i ansiktet också.
Huden blir torr som fnöske och håret elektriskt.
Det är mörkt och ingen annan är ute och leker. Och vad ska man leka med? Sandlådan är frusen till is och sitter man där en längre tid och kör med bilar tex så får man blåskatarr eller nått.

Nu vill jag ha vår!
Jag vill ha sol och kunna ta av mej jackan. Jag vill att det ska bli ljusare så att man kan gå ut efter fyra utan ficklampa. 

Idag har vi inte gjort så mycket alls.
Förmiddagen flög förbi i bara farten. Eskil var irriterad och trotsig. Jag trodde att han var trött men när jag la honom vid tolv så ville han inte somna på länge.
Nu får du sova Eskil sa jag när jag var inne hos honom för femte gången och stoppade om honom. Nä-ä! Sa han då. Inte Eskil sova! 
Nehe...
På morgonen blev han fly förbannad när han skulle se på en film och jag sa att vi kanske kunde leka med tågen en stund först. Vi lekte ju där så bra och Astor var med och han tyckte ju att det var jätteroligt.


Men nä, plötsligt skulle han se film och han bara SKULLE! NU!


Men nu leker vi ju med tågen, sa jag.
Neeeej! INTE! Skrek han och sen började han skrika jättehögt, bara rätt ut  värsta illvrålet. Skitarg.
Nehe, inte skrika så, det gör ju jätteont i öronen. Sa jag då och då blev han jätteledsen och såg ut så här:


Ingen bra dag?
Så då fick vi kramas och han körde med tåget en halv meter och så sa han: Så, NU titta filmen! :-D 
Hahaha! Han e så söt!

Men efter vilan så var han mycket gladare och vi åt lax och tittade på tåg på youtube i soffan. 
Jag har tränat. Orkade öka vikterna och det gick riktigt skitbra.
Tänkte ta mej till Friskis och Svettis till helgen och ge det ett försök så får vi väl se om jag förstår mej på grejerna där.
En instruktör kunde jag inte få tillgång till förrän i slutet på februari... Han var väldigt uppbokad tydligen.

Men nu ska jag slösurfa i sängen. Astor somnade i Chris famn och snart ska han åka och handla med Eskil och sen hämta Sara på gymnastiken.
Jag funderar på ett bad men jag är trött så jag ska vila först.

Hej hopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback