Måndag

Igår kom min systers pojkvän och passade Astor och Eskil medans jag gick upp till Saras skola för att ha utvecklingssamtal. När jag kom upp dit så fanns inte Sara nån stans.
Ringde och då säger hon att hon sitter på bussen på väg hem till sin pappa!
Hon har varit där hela helgen och det är ju bra och kul men hon brukar komma hem sen på måndagen.
På nått sätt blev allt mitt fel att hon missade utvecklingssamtalet... Tonåringar! :-/

Kvällen ägnade jag åt att sälja babykläder. 
Nu är storlek 50, 56 och 62 borta. Chris åkte och lämnade det hos henne på Redbergsplatsen och vi fick tusen spänn för det. 


Skönt att bli av med det men samtidigt lite sorgligt. Alla dessa små goa klädesplagg... Men att dom ska ligga på vinden och mögla är ju kanske inte så himla smart heller. 
Det är ganska skönt också att slippa spara på massa babygrejer. Nu kan man röja ordentligt och få mer plats.
Det som är för litet och allt det minsta babybaby-nyföddgrejerna kan man direkt göra sej av med och börja få mer plats.
Mycket på vår vind som tar plats också är sånt som vi ska lämna till Östhjälpen.

Sen fortsatte jag med värsta arbetet och la in två nya annonser med kläder som Astor inte längre kan ha. Tänk att han redan har storlek 80! Vissa 74 går också men det mesta som är så litet sitter tight och stramar i kragen. Byxorna i stl 74 däremot är helt okej.
Men jag har ju så himla mycket kläder i alla storlekar så 74 storleken la jag ut så får han ha 80 på byxorna också även om vissa byxor är stora i den storleken.

Idag är det sista träningsdagen på Rehab, sen ska jag träna på Friskis.
I morgon åker Chris till Singapore.
Jag unnar honom det, men samtidigt tycker jag inte alls att det är roligt...
Det är rätt tufft att va hemma med alla kidsen hela dagarna. Räddningen är ju att han kommer hem på kvällen. Att va helt själv med fyra kids dygnet runt är ingen drömscenario direkt. En trotsig tvååring och en bäbis... Sen e det två tonåringar också varav den yngsta tonåringen är som dom tre andra ihop!

Måste bara visa en teckning som största dottern har målat med sin ritplatta:


Hej och hå e hon grym på att måla eller?

Hoppas ni får en fin dag!
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback