Gunnebo

Idag fick jag en spontan idé och tyckte att vi skulle åka på utflykt medan Sara var på cheerleading.
Sagt och gjort så packade vi ihop allt lite sporadiskt och åkte i väg till Gunnebo slott.



Vädret var fantastiskt men fortfarande lite för kallt.



Tur jag tog med mej mössa och vantar. :)
Vantarna använde jag dock inte...


Eskil sprang och upptäckte överallt som vanligt. 



Bilbo-Eskil 


Astor kröp omkring och försökte äta allt som kom i hans väg.
Fiskade ut ett ton med grus ur hans min tror jag...


En blomma att knapra på kanske?



Det var mysigt värre att gå där och strosa. 
Men sen var det dax att åka och hämta Sara.


Tack för denna gång Gunnebo.

Kommentarer
Postat av: N

Ett fantastiskt trevligt ställe det där. Besökte det för första gången i mitt liv sommaren förra året. Då passade vi, min fru och jag, på att även se teatern med Claes Malmberg som gick där. Läste för ett litet tag sedan att de från i år har byggt en permanent teaterscen där istället för den provisoriska som de använt tidigare. Detta eftersom Malmberg har kontrakt till 2016 på att spela sommarteater på Gunnebo.

Jag kan varmt rekommendera deras rejäla mackor gjort på egetbakat bröd med deras egna vällagrade ost emellan. Vet dock inte hur LCHF de är. Men däremot vet jag hur oerhört välsmakande de är. Hann vid mitt besök förra sommaren trycka i mig två styckna :-/

Svar: Vi brukar ha med egen picknick. Och så ligger vi i gräset på picknickfilten bakom teatern. Eskil brukar springa iväg med Chris och jag ligger kvar. :) men i år har vi en liten Astor som också springer eller kryper, så det blir nog inte så mycket med att ligga på filten... :-D
kattitingeling

2014-05-08 @ 00:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback