Bad med moster och nostalgi-tripp

Idag var vi och badade med min moster Johanna.
Jag visade henne lite styrketräning i gymmet oxå. Väldigt svårt - på finska. 
:-D
Efter badet åkte vi hem till Johanna och fikade men Eskil och Astor var himla griniga och trötta så vi åkte därifrån efter en stund och då somnade dom i bilen ganska snart.
För att låta dom sova en stund så åkte vi på lite nostalgi- sightseeing.
Åkte till Pateniemi och kollade på huset som min mamma bodde i som ung och där jag spenderade mina somrar när jag var liten.


Sen åkte vi till Kiviniemi och kollade på hamnen och badstranden där vi typ bodde oxå hela somrarna. Vi badade jämt!




As-tråkigt väder har vi haft hela semestern.
Idag var det väldigt kallt igen och det regnade hela dagen.

På eftermiddagen åkte vi tillbaka till Sari och Pekka och sen kom min andra kusin Katja dit och vi åt jättegod rökt lax och Katja hade fixat rulltårta till efterrätt.
Jag behöver inte åka hem i bil, jag kan rulla hem av mej själv! :-D


Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

Svar: :-)
kattitingeling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback