På väg hem.

Nu är vi i Umeå hos min väninna Cissi.


Igår var vi och åt middag hos min moster Johanna på dagen.
Vilken fin lägenhet hon har!


Pojkarna bus


Sen åkte vi till kusin Sari och packade bilen igen.



Utanför min kusins fina hus.


Vi sa tack och hejdå för denna gången och så åkte vi och hälsade på min kusin Marjo i deras sommarstuga utanför Haukipudas.


Dom hade en jättefin liten stuga precis vid stranden av havet.


Vi hann äta lite grillkorv och sallad och dricka kaffe innan vi drog vidare sent på kvällen till Överkalix.



Vi tog lite fel väg tyvärr och körde från Haparanda till Övertorneå och sen till Överkalix istället för att köra till Kalix och sen till Överkalix som min mamma brukar men vi frågade vår gps och den rådde oss att köra så... :-/
Vägarbete var det också så vissa delar kunde vi bara köra i 30 km i timmen! :-(


Vi var inte framme förrän kl tjugo i två på natten! 


Vi hann busa och leka en liten stund på mammas stuga idag innan vi åkte hitåt.
Det var kul att träffa mamma, Fia och Sara igen. :-)



I Överkalix var det riktigt varmt och soligt. Riktig sommar ju!
Annars har vädret mest sett ut så här på hela våran resa:


Mamma hann klippa dom också så nu är dom nyfriserade och fina.


Det gick ganska bra.
När jag klipper dom skriker dom hejvilt!
Astor protesterade inte alls.


Eskil ledsnade efter en liten stund men det blev någorlunda i alla fall.
Nu ser dom okej ut. Innan var dom väldigt långhåriga!

 

Nu tror jag att mina pojkar har somnat här... Har nattat dom ett bra tag nu.
Ska gå upp nu och kolla vad dom vuxna gör. :-)
Imorgon drar vi vidare hem.

Hej hej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback