Små utflykter

Vad gör man när det är max 15 grader och regnar hela dagen (hela sommaren)?
Man får försöka hitta på små utflykter som inte innebär långa stunder utomhus.
När Chris vän som jobbar på ambulansen sms:ade och undrade om våra pojkar ville komma och kolla på ambulanser och brandbilar sa jag: "vi åker nu"!


Så det gjorde vi idag.



Efteråt ville Eskil åka och kolla på tåg men det fanns inte riktigt nått bra tåg-ställe så vi åkte till Jonsereds herrgård och kollade på Jonsereds trädgårdar.




Många tycker att trädgårdarna vid Gunnebo slott e fina men här var nästan finare. Mycket mindre dock.




Där fanns ett café också men det var stängt tyvärr.




Så mycket fina färger!


Det fanns även en bi-kupa som man kunde kika in i om man öppnade en lucka på framsidan.
Läskigt! Men jag vågade gå ganska nära ändå...


Men sen öppnade sig himlen och vi fick fly till bilen och åka hem, innan vi blev helt genomblöta.

Hemma städade jag hela vinden när barnen sov!


Det blev himla fint. :-)
Har tänkt att göra det länge men inte fått tummen ur. Men nu äntligen! 
Nöjd.
Denna lampan fyndade jag ner till köket också. Den vi hade innan räckte inte sladden på och vi orkar inte förlänga den. Den här får duga så länge! 


Let there be light!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback