Idag åkte jag kollektivt.

Är inte så van vid det...
Jag visste inte ens hur man köper biljett.


Bilen var på service.
Jag tar bilen ÖVERALLT.


Men inte idag...
Katti var på äventyr! :-D


Det var ganska rogivande faktiskt att sitta där och titta på landskapet utanför.
Men jag kan ju inte påstå att det är billigt!
50 kr för en biljett som man får åka med i tre timmar. Men tre timmar hann liksom gå innan jag behövde åka till nästa ställe, så då var jag tvungen att köpa ny biljett.
Mötet jag var på tog också lång tid så när jag skulle hem var jag tvungen att köpa biljett nummer tre.
150:- för tre resor. Billigare att ta bil ju!
Jag vet att det finns billigare alternativ men jag behöver inget kort - jag kommer ju inte använda det igen!


Men det går ju att klara sej utan bil oxå har äventyret idag lärt mej även om allt - precis allt - blir väldigt mycket krångligare.
Det tar sjukt mycket längre tid, det blir dyrare (!) och det blir väldigt jobbigt när man ska hämta och lämna barnen på dagis. Det tog mig 45 minuter att gå hem med pojkarna! Dom går ju som sniglar och ska gå åt höger och vänster och upptäcka hela världen! :-D

Träningsvärken är ganska okej idag.
Känner att jag är mör, men det är ändå okej.
Är ganska trött dock.
Dax att sova lite kanske...? 
Nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback